
Det er næsten tid til, at Esports World Cup begynder, hvor hold og organisationer fra hele verden tager til Saudi-Arabien for at konkurrere i over 20 turneringer for at vinde en del af over $70 millioner i præmiepenge. Det er årets største esportsfestival, og når det er tilfældet, har den brug for store partnere.
Nu er det blevet bekræftet, at Lenovo slutter sig til festivalen som sin hovedpartner, en kæmpestor aftale, der vil se træningslokaler og turneringszoner udstyret med det nyeste Lenovo Legion udstyr. Dette vil også sprede sig til at omfatte fanaktiveringer og sociale kampagner og vil endda se Lenovo-branding dukke op på EWC-udsendelser.
Ellers slutter brændstoftitanen Aramco sig til festivalen som en anden partner, med større fokus på motorsportsbegivenheder. Dette vil bygge videre på sidste års første aftale og vil nu strække sig ind i fremtiden i flere år, og vil endda se SIM Arena omdøbt til Aramco SIM Arena. Dette vil endda føre til grundlæggelsen af Aramco Esports Championships, hvor kørere vil konkurrere i to sæsoner under EWC, alt sammen for at sikre sig en personlig finaleplads ved EWC nær slutningen af den, hvor vinderen af denne turnering får en plads i et kørerudviklingsprogram, der afholdes på Aston Martin Esports HQ på Silverstone i Storbritannien.