
Som en del af Sonys nylige præsentation af sine forretningssegmenter delte PlayStation-chef Hideki Nishino (som efterfulgte Jim Ryan) tal om distributionen inden for PlayStation Plus-abonnementstjenesten. Ifølge dataene har 22 % - eller omkring en ud af fem abonnenter - valgt det højeste og dyreste niveau, Premium. Det er en stigning fra 17 % i 2022. Dette er på trods af, at tjenesten har oplevet en prisstigning siden da, noget Sony retfærdiggør med udvidet indhold og en ustabil global økonomi gennem årene.
PS Plus Extra tegner sig i mellemtiden for 16 % af abonnementerne, mens de resterende 62 % har valgt entry-level Essential-niveauet, som giver adgang til onlinespil, cloud-lagringer og de månedlige spiltilføjelser.
Hideki Nishino antydede også, at PlayStation Plus-priserne kan blive justeret i fremtiden:
"PS Plus-tjenesten giver stor værdi for vores spillere, og vi vil fortsætte med at tilføje mere værdi og justere vores prisstrategi på en dynamisk måde for at maksimere rentabiliteten."
Abonnerer du på PlayStation Plus, og synes du, at priserne på tværs af de forskellige niveauer er rimelige i betragtning af indholdet?