Dansk
Gamereactor
artikler

Efterfølgerne vi simpelthen bare gerne vil have

Vi bragte en artikel med de efterfølgere vi gerne vil frabede os, så nu vender vi lige på en tallerken.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Dette er en efterfølger til en lignende artikel, hvor vi lister de efterfølgere vi ikke mener er nødvendige. Den kan du læse her. Spilbranchen er dog glade for efterfølgere, for franchises, for at forvandle enkeltstående succeser til store serier, der kan udnyttes for evigt. Det er dog ikke alle serier der direkte fortjener nye kapitler, der får netop det, så vi tænkte også det ville være passende at udpege de efterfølgere der enten lader vente på sig, eller er direkte usandsynlige, men som vi altså gerne vil spille.

Efterfølgerne vi simpelthen bare gerne vil have
Vi vil gerne tilbage i sadlen.

Vi vil rigtig gerne spille:
Days Gone 2
Det er altså svært ikke at drømme om Days Gone 2. Det første spil bød på en rå og stemningsfuld åben verden, hvor truslen fra de tusindvis af Freakers altid lurede rundt om hjørnet. At cruise rundt på en motorcykel gennem et øde Oregon, konstant på udkig efter ressourcer og med en følelse af konstant fare, var noget helt særligt. En efterfølger kunne have bygget videre på alt det, der fungerede, med skarpere AI, en mere dynamisk verden og endnu mere intense horder. Historien havde også mere at byde på, og med nutidens teknologi kunne det have været en rigtig perle. Sony har måske lukket ned for en efterfølger, men håbet om en dag at vende tilbage til Deacons verden består.

Vi vil rigtig gerne spille:
F-Zero GX2
Som I ved, har Nintendo længe ladet F-Zero serien samle støv, mens fans uophørligt maser på for at få et nyt spil i serien. Desværre er det intet mindre end en tragedie. F-Zero GX til Gamecube var et rent adrenalinsus, brutalt hurtigt, teknisk imponerende og med en sværhedsgrad, der virkelig satte dine evner på prøve. At suse af sted med vanvittige hastigheder på vanvittige baner med knivskarpe sving og minimal fejlmargin var en oplevelse, som kun få andre racerspil kan matche. Tanken om en moderne efterfølger med samme kompromisløse fart og udfordring får det til at løbe koldt ned ad ryggen. Forestil dig F-Zero GX med nutidens grafik, onlinefunktionalitet og måske endda et værktøj til at bygge baner. Nintendo har med F-Zero 99 vist, at serien ikke er helt glemt, men vi fortjener mere end det. Det er på tide, at Captain Falcon vender tilbage for alvor, og vi er klar til at give den gas...

Dette er en annonce:

Vi vil rigtig gerne spille:
Half-Life 3
Glem alle andre spil, der er ikke noget mere hjerteskærende åbent sår i spilverdenen end Half-Life 3. Spillet, der skulle have været udgivet for mindst 15 år siden, men som stadig glimrer ved sit fravær. Half-Life var et stilistisk mesterværk, ligesom Half-Life 2, og efter al den tid er der bestemt potentiale til at gøre det igen med Half-Life 3, og måske endda afslutte historien om Combine. Det begynder at tyde på at det her projekt endelig eksisterer, og sågar er ved at nærme sig en formel afslutning, men vi kan snart ikke mere. Kom nu, Valve.

Vi vil rigtig gerne spille:
Red Dead Redemption 3
Red Dead Redemption hører bare til et af de bedste spil vi her på redaktionen har spillet, og det samme gælder Red Dead Redemption 2, selvom spillets tyngde og tempo ikke faldt i alles smag. Når det så er sagt, så står begge spil tilbage i lys lue, og er et eksempel på hvor fantastisk et studie Rockstar er alene målt på deres resultater (ikke deres arbejdsforhold, zoink!) Vi mener fortsat er der er historier tilbage at fortælle i det her univers, muligvis med Jack Marston som hovedperson, eller bare fra en helt anden indfaldsvinkel. Men vi er stadig sultne, det er helt sikkert.

Vi vil rigtig gerne spille:
Deus Ex: Mankind United (eller hvad søren de ville have kaldt det)
At Deus Ex-historien som startede med Adam Jensen i front i Human Revolution stadig den dag i dag er uafsluttet er en direkte tragedie. Eidos Montreal grundlagde en gameplay-model der var defineret af at tilbyde dybde snarere end bredde, og immersive sim-tilgangen her tilbød genspilningsværdi, unikke udtryksformer for spilleren og en afsindig underholdningsværdi. Jensen fortjener fortsat at få sin historie fortalt, og studiet bag fortjener at få lov til at lukke deres serie med maner. Men det kommer nok aldrig til at ske, og hvor er det i grunden ærgerligt.

Vi vil rigtig gerne spille:
Star Wars: Republic Commando II
Det første spil var et hårdtslående, taktisk actioneventyr, der satte os i spidsen for en elitegruppe af klonkommandosoldater i nogle af galaksens hårdeste kampe. Takket være Xbox, som på det tidspunkt smadrede alle andre konsoller i ydeevne, leverede det et mørkere, mere intenst og mere realistisk Star Wars-spil end noget, vi havde set før, og det har stadig en loyal skare af fans. En efterfølger kunne have taget det hele til det næste niveau. Forestil dig moderne kampe med smartere teamwork, en dybere historie, der kunne involvere alt, hvad der er sket siden da i serier som Clone Wars, samt en brutal fortælling, der forklarer, hvorfor denne krig var så hensynsløs - og måske gå ind på, hvordan Delta Squad håndterer imperiets fremkomst? Med nutidens grafikmotorer, mere dynamiske missioner og endda co-op kunne Republic Commando II have været en drøm for dem der konstant længes efter et mere taktisk og soldatfokuseret Star Wars-eventyr.

Dette er en annonce:

Vi vil rigtig gerne spille:
Titanfall 3
Ligesom det tredje Deus Ex-spil er vi nogenlunde sikre på at Respawn på et tidspunkt arbejdede på et tredje Titanfall, men at dette blev skrottet, ligesom en række andre af studiets projekter der ikke enten er Star Wars Jedi eller mere Apex Legends-indhold. Særligt med henblik på hvor robust Titanfall 2 endte med at blive, så er dette virkelig en skam. Den her serie havde faktisk noget, den havde et potentiale der var til at tage at føle på, og det gælder både singleplayer og multiplayer. Men EA ønsker det ikke, og det gør Respawns ledelse måske heller ikke, og det er bare ærgerligt.

Vi vil rigtig gerne spille:
Castlevania: Lords of Shadow 3
Jo, det hele syrnede en kende efter Lords of Shadow 2, der forsøgte at udvide gameplay-modellen og ambitionsniveauet, men som i virkeligheden bare placerede mere fedt rundt om en bundsolid kerne. Men det originale Lords of Shadow havde virkelig noget, der var virkelig noget der. Jo, spillet kopierede lidt fra God of War, men samtidig var der her tale om et episk eventyr i stor skala, med fantastiske boss-kampe, glimrende musik og til tider vilde gameplay-sekvenser. Med andre ord; vi kunne godt tænke os at se mere fra samme skuffe, og det er jo ikke ligefrem fordi at Castlevania bliver brugt til andet lige nu, vel?

Vi vil rigtig gerne spille:
Dead Space 4
Det her kommer aldrig til at ske. Selv ikke et remake af Dead Space 2 lader til at komme fra Motive efter EA mente at Dead Space Remake-salget havde "skuffet" (selvom der er blevet solgt i hvert fald to millioner eksemplarer, og sikkert også mere). Vi kan derfor godt skyde en hvid pil efter et helt nyt kapitel i serien, men taget i betragtning hvor meget potentiale serien har for fantastisk Event Horizon-inspireret uhygge, så kommer vi altså til at savne Isaac Clarke og kompagni. Og jo, vi vil altid fastholde et spinkelt håb om at der kunne komme mere hen ad vejen.

Vi vil rigtig gerne spille:
Banjo-Threeie
Banjo-Kazooie og efterfølgeren Banjo-Tooie definerede en æra inden for platformspil med deres charmerende humor, smarte banedesign og vidunderlige musik, som på mange måder slog, hvad Nintendo selv leverede. Rare viste, hvordan man kunne kombinere udforskning, gåder og platformspil på en måde, der for mange var højdepunktet i den tids tredimensionelle platformspil - og den dag i dag er serien stadig lige så elsket, som da den blev udgivet, selv om Microsoft tilsyneladende er fuldstændig uinteresseret i alt, hvad der har med bjørne og fugle at gøre. Vi kunne godt have tænkt mig en moderne efterfølger, der beholdt de klassiske sjove samlerobjekter og lydeffekter (inklusive talen), men med nutidens teknologi, der tilbyder større verdener, strammere kontrol og en grafisk stil, der indfanger den magiske Rare-følelse. Banjo-Kazooie er alt for godt til bare at være et nostalgisk levn, og jeg vil virkelig, virkelig, virkelig gerne spille Banjo-Threeie. Men vi er klar over, at selv 2025 vil skuffe os på den front.

Efterfølgerne vi simpelthen bare gerne vil have
Mere af Deacon og hans bagvendte kasket, tak!


Indlæser mere indhold