På trods af ellers at have vist sig fra sin gode side, fik det sidste store konsol-kapitel af Zelda-serien, The Legend of Zelda: Skyward Sword, den samme kritik som de sidste mange eventyr i serien, nemlig at der ikke var sket nok siden sidst.
Den kritik tog Nintendo til sig, og med The Legend of Zelda: A Link Between Worlds til Nintendo 3DS blev der både budt på kreativitet, nytænkning og de bedste baner serien længe havde oplevet. Det er samme tilgang, vi håber Nintendo gør brug af i udviklingen af The Legend of Zelda Wii U.
Eiji Aonuma, der igen fungerer som producer, har allerede fortalt at planen er at spilleren i langt højere grad selv skal kunne planlægge sin vej gennem eventyret, samt beskrevet en spilverden der nærmest får det hele til at lyde som en open world-spiloplevelse.
Samtidigt har rygter fortalt om at Retro Studios, der tidligere brillerede med Metroid Prime og Donkey Kong Country-serien, hjælper til med udviklingen af eventyret, der angiveligt også er Nintendos største produktion nogensinde.
Rygterne er med andre ord mange, men vi skulle blive klogere på spillet efter E3, for Aonuma har allerede fortalt at han vil have langt flere detaljer om det på messen.
Læs også vores store artikel om de spil vi glæder os til på årets E3-messe.