DMC Devil May Cry: Definitive Edition

DMC Devil May Cry: Definitive Edition

PlayStation 4 og Xbox One har manglet et spil som dette.

Wii U-spillere var så heldige at modtage Bayonetta og Bayonetta 2 i 2014, en samlet udgivelse der løste manglen på denne slags action-spil på Nintendos konsol. PlayStation 4 og Xbox One-ejere havde dog ikke samme held, og det er derfor at denne remaster-version af DMC Devil May Cry, er meget velkommen. Ville vi have foretrukket et nyt spil i serien? Selvfølgelig, men lige nu må denne Definitive Edition slå til.

DMC Devil May Cry udkom originalt i 2013, og det var et projekt som skabte røre blandt både fans og kritikere. Spillet var faktisk et Devil May Cry-reboot fra Ninja Theory, og det tilbød en ny udgave af hovedpersonen Dante og hans historie, samtidig med at det fastholdt det kombinationsbaserede gameplay, som serien er blevet kendt for. Kritikerne var generelt positivt stemt, men mange fans viste sig at være utilfredse med den nye retning. På Gamereactor synes vi at det var en fantastisk måde at puste nyt liv i serien på, og denne holdning fastholder vi fortsat med denne nye udgave.

Denne "definitive" version af DMC Devil May Cry introducerer den fulde oplevelse for de nye konsoller, og mere til. Der er nye kostumer til karaktererne, sprødere grafik, mere flydende gameplay, en bedre og mere raffineret oplevelse, samt DLC-pakken Vergil's Downfall. Samlet set er denne Definitive Edition, altså en utrolig kompetent opdatering.

DMC Devil May Cry: Definitive Edition

Rent grafisk er der en række klare forbedringer. Alting er bedre defineret og mere poleret, end det var i de originale versioner på PlayStation 3 og Xbox 360, og dette omfatter både karaktermodeller og teksturer. Der er nogle få fejl, der beviser at spillet har rødder i den sidste konsolgeneration, men denne version er generelt en stor forbedring.

Vigtigst af alt kører det hele nu i 60 billeder i sekundet, i forhold til de tidligere 30 billeder på PlayStation 3 og Xbox 360. I et action-spil af denne kaliber, gør hoppet fra 30 til 60 (der tidligere også var muligt på PC) en verden til forskel. Du vil nu kunne sammenkoble angreb på mere flydende manér, og det er tydeligt at selvom DMC fungerede godt i 30 billeder i sekundet, fortjener spillet den fulde 60 FPS-oplevelse.

En anden bonus ved den nye version, er inkluderingen af Vegil's Downfall-udvidelsen, en DLC-pakke hvor du kan spille som Dantes bror. Med den originale kampagne, det nye Vergil-kapitel, samt flere modes og sværhedsgrader, har Definitive Edition nok indhold til at underholde Devil May Cry-fans i mange timer.

Spillet indeholder en række forskellige sværhedsgrader (nogle låses op efter du har gennemført kampagnen), og dette inkluderer også en speciel bane kaldet Gods Must Die, som er designet til veteraner. Dette er den højeste sværhedsgrad i spillet, og selvom vi ikke havde mulighed for at opleve den, ser den ud til at kunne sætte selv den mest erfarne spiller på en alvorlig prøve. Men dette er ikke den eneste udfordring der venter.

Til at starte med er der den nye Hardcore-mode, som er kompatibel med alle sværhedsgraderne. Denne mode tilbyder en redesignet oplevelse der er tættere på den klassiske Devil May Cry-følelse, og den indeholder blandt andet et nyt Style-system, sværere timing ved forskellige kombinationer og hårdere skade fra fjender. Samtidig tilbyder denne mode en turbo-knap, der sætter tempoet op med 20%.

Der er endnu en test for veteraner i Definitive Edition, kaldet Must Style Mode. Hvis du tænder for denne, kan spillere kun uddele skade når de har minimum S-rang i deres våbenkombination. Hvis du tror at du har mestret DMC Devil May Cry, er dette din chance for at bevise det.

DMC Devil May Cry: Definitive EditionDMC Devil May Cry: Definitive Edition
DMC Devil May Cry: Definitive EditionDMC Devil May Cry: Definitive EditionDMC Devil May Cry: Definitive Edition

Andre tilbagevendende dele inkluderer Secret-Missioner (gemte baner med specifikke opgaver, som du låser op for i løbet af kampagnen), ekstra artwork fra spillet, og den såkaldte Bloody Palace-mode. Alt dette var også en del af den originale version, men Definitive-udgaven har en eksklusiv udgave af Bloody Palace, som er dedikeret til Vergil og indeholder 60 ekstra baner.

Der er mange nye features og funktioner, der lader spilleren skræddersy sin oplevelse. Blandt disse er en række ny kostumer til Dante og Vergil, blandt andet classic, Neo og Dark-versioner. Der er endda et kostume, der er inspireret af den originale Dante. Vi kunne godt lide kvalitetsniveauet på disse, men der var en ting der skuffede os. Siden mellemscenerne er animerede i forvejen, bruger disse de originale kostumer, og det ødelægger indlevelsen hvis du har valgt en anden mulighed. Når det så er sagt, er det en forståelig fejl.

DmC Devil May Cry var et modigt træk fra Ninja Theory, selvom det havde en række fejl. Hvor de klassiske spil i serien går "over-the-top" med lethed, er det nærmest smertefuldt når Ninja Theorys titel forsøger at være cool. Det er dog stadig en fed action-titel, og et forfriskende syn på Dantes historie. Det kan let anbefales til alle der er gået glip af originalen, eller til dem der gerne vil prøve DmC af i 60 billeder i sekundet. Titlen siger i virkeligheden det hele. Dette er den definitive udgave af DmC Devil May Cry.

8 / 10
+
God opdatering, at spille i 60 FPS er fantastisk, det inkluderer Vergils Downfall-pakken, der er en række nye udfordringer og muligheder for veteraner.