Dansk
Gamereactor
nyheder
Heavy Rain

"Det betaler sig at udvikle eksperimentelle spil"

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

En af Quantic Dreams bosser, Guillaume de Fondaumiere, siger at studiets Heavy Rain, der udkom og blev hyldet for et par år siden, nu har indtjent $100 millioner til Sony. Ifølge ham et eksempel på, at eksperimenterende spil kan betale sig.

"Let's say it's $22 million to produce Heavy Rain. With marketing it's maybe $30 million. With distribution, $40 million. Sony earned $100 million with the game, so it's very profitable. It's the sort of margin that most publishers would strive for, for any game", siger Fondaumiere ifølge GamesIndustry.

Et andet eksempel på at mere vovede spil kan lykkedes er, ifølge Fondaumiere, Journey.

"It's true of Journey, too. I don't know the details of the budget, but I know from speaking to members of ThatGameCompany that it was a profitable game for them and for Sony. We should stop thinking that innovation rhymes with unprofitable."

Hvad siger du, kære læser, er der et stort marked for mere usædvanlige spilkoncepter, eller har det bare været nogle få heldige lykketræf, der har fået succes?

Heavy Rain

Relaterede tekster

Heavy RainScore

Heavy Rain

ANMELDELSE. Skrevet af Lee West

Lee West har jagtet forbrydere, kørt galt i trafikken, bandet og været vemodig. Læs hvorfor i anmeldelsen af Quantic Dreams´storspil Heavy Rain...



Indlæser mere indhold