Dansk
Gamereactor
previews
Destiny 2: The Final Shape

Destiny 2: The Final Shape lader til at blive en storslået afslutning

Afslutningen på Light & Dark-sagaen er her næsten, og Bungie skal nu forsøge at lukke og slukke for et årtis historiefortælling.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Jeg elsker Destiny 2, og på trods af spillets laster og udfordringer gennem årene har jeg fortsat med at elske og følge denne historie, som den har udfoldet sig i løbet af det sidste årti. Selv om Destiny ikke forsvinder lige foreløbig, står vi ved en stor skillevej. Den kommende Destiny 2: The Final Shape-udvidelse bliver det sidste kapitel i Light and Darkness Saga, som effektivt vil afslutte det seneste årtis historiefortælling og uden tvivl fungere som et perfekt springbræt for dem, der ønsker at blive afvænnet og komme videre fra dette deltidsjob, som er maskeret som et skydespil. Det er overflødigt at sige, at meget (rigtig meget) afhænger af, at udvidelsen rammer som en Gjallarhorn shell, og afslutter denne æra af Destiny på en passende og tilfredsstillende måde.

The Final Shape kommer om cirka en uge, men for nylig havde jeg mulighed for at se en hel masse af, hvad denne udvidelse vil tilbyde fans, og at se mange af de tidligere afslørede og fremviste elementer og nye funktioner. Så selvom jeg endnu ikke kan udtale mig om, hvor flydende og intuitive Prismatic-evnerne føles i praksis, eller hvor vild den nye Dread fjendefraktion er i live kamp, kan jeg fortælle lidt mere om de finere detaljer i disse nye tilføjelser.

HQ

The Pale Heart

Med hver udvidelse introducerer Bungie et nyt sted, der kan udforskes. I The Final Shape kommer vi faktisk til at rejse ind i Traveler, til en ny zone kendt som The Pale Heart of the Traveler. Mens du uden tvivl blev imponeret af de frosne omgivelser i Europa i Beyond Light eller neonskyskraberne i Neomuna i Lightfall, skruer The Pale Heart en tand op for det hele. Denne lokation er helt betagende og synes at være kreativt uovertruffen. Der er masser af vertikalitet, som blev brugt til god effekt i Lightfalls Neomuna, der er vidtstrakte udsigter og kulisser, som gør selv The Dreaming City til skamme, og der er fjendtlige og foruroligende sektioner, som minder om Hive Shadowkeep på Månen eller Savathûn's Throne World. Grunden til, at jeg tænker på mange af disse tidligere og eksisterende steder, er, at The Pale Heart bruger elementer fra dem alle, ikke bare i selve banedesignet, men i dets udseende og forviklinger.

Dette er en annonce:

Dette sted er designet til at være tur "down memory lane", og det kan ses. Du vil passere gennem områder fra dine tidligere eventyr som Guardian og endda finde fantastiske og forvirrende dekorative elementer. The Pale Heart kunne ende med at blive det mest interessante og spændende sted, der nogensinde er blevet tilføjet i Destiny 2. Hovedspørgsmålet er, om aktiviteterne vil leve op til denne opgave, og det er et spørgsmål, jeg ikke er i stand til at besvare lige nu.

Destiny 2: The Final ShapeDestiny 2: The Final Shape
Destiny 2: The Final ShapeDestiny 2: The Final ShapeDestiny 2: The Final Shape
Dette er en annonce:

Dread

The Final Shape vil se stort set alle nuværende fjendtlige fraktioner optræde. Hvorfor? The Witness tilkalder alle sine allierede for at forsvare hans planer og bremse dig, mens du kæmper for at forhindre ham i at inficere og ødelægge Traveler. Det betyder, at du ikke kun vil møde almindelige Taken og Hive, men også de opgraderede Hive Guardians og dødbringende Tormentors fra tidligere udvidelser. Da vi alle er bekendt med disse trusler, har The Witness også forbedret sin plan og fået en ny række fjender til at starte med, og disse er Dread.

Dread er nye fjender, selv om de minder om et par andre fjendtlige enheder. Der er mindre Psion-lignende enheder og større og farligere trusler, der minder om Tormentors, og begge kan udøve Darkness-kræfter for at gøre dit liv til et helvede. Harbinger og Weaver kan trække dig ind i farlige situationer ved hjælp af Strand, mens Omen og Attendant i stedet foretrækker Stasis' kølige berøring. Som om alt dette ikke var slemt nok, betyder Grim, at himlen også er fyldt med farer, da det er endnu en luftbåren fjende, man skal holde øje med. Hver af fjendetyperne virker som en kærkommen udfordring, men hvor stor en trussel de udgør, afhænger af den sværhedsgrad, du spiller på, for i den almindelige kampagne vil et par skud fra en stormriffel fortsat gøre kort proces med Dread, som det ser ud nu.

Det skal siges, at der er tilføjet et par nye ekstra kampmekanikker, herunder fjender med nye skjolde, der gør dem forbandet svære at dræbe. Idéen er, at du bruger Prismatic Wells gennem kampagnemissioner for at kunne oplade din Guardian med Transcendance (der harmoniserer Light- og Dark-kræfter) for så i sidste ende at kunne knuse skjoldet. Dette er en del af Bungies bestræbelser på at vende tilbage til mere dungeon-lignende mekanik i kampagnen, mekanik, der uden tvivl vil være en forløber eller en smagsprøve på, hvad det nye Raid vil tilbyde, når det debuterer et par dage efter lanceringen.

Destiny 2: The Final ShapeDestiny 2: The Final Shape

Prismatic

Så smuk som The Pale Heart er, og så interessant som Dread er, er disse i sidste ende ret almindelige nye tilføjelser til Destiny 2 i en udvidelse, alt taget i betragtning. Det er Prismatic ikke. Denne nye underklasse er indbegrebet af, at Bungie tager støttehjulene af og tager afsked med power creeps og power curves. Ud fra hvad jeg har set af Prismatic indtil videre, ser der ikke ud til at være meget, som denne klasse ikke kan gøre.

Ideen med Prismatic er, at den er slutproduktet af, at Guardian finder en harmoni mellem Light og Darkness. Du kan kombinere evner fra Solar med Stasis, Strand med Void og matche dette med en samling af nye Aspects og Fragments for yderligere tilpasning, og så en anden Super til at starte med. Når du tilføjer Transcendance-faktoren, som tilføjer et ekstra niveau af kraft og potentiale, et ekstra gear til at overclocke din Guardian, om du vil, bliver Prismatic en underklasse, der gør alle andre underklasser til skamme. Selvfølgelig vil den være begrænset, idet ikke alle evner er tilgængelige gennem Prismatic (jeg er ked af at sige det, men det ser ud til, at Warlocks stadig vil køre Well of Radiance ...), men det rene buildcrafting-loft for Prismatic får det til at fremstå som et af de mest unikke og interessante elementer, Destiny nogensinde har haft til dato. Det ser også ud til, at det vil være en massiv hjælp, når man skal tackle endgame-udfordringer med hårde elementære Shield-modificeringer, da man nu kan medbringe en underklasse, der er dygtig til flere elementer i stedet for kun ét. Prismatic er ikke Bungie, der åbner døren for mindre rigide builds, det er Bungie, der sparker døren ind og river den af hængslerne undervejs, og det er jeg helt med på.

I praksis fungerer Prismatic stadig som de andre underklasser med hensyn til opsætning af brugergrænsefladen og den slags, og den vil endda kun tilbyde et begrænset udvalg af muligheder til at starte med, hvor flere låses op og opdages, efterhånden som du gennemfører flere kampagnemissioner og fortsætter med at forkæle dig selv med The Final Shapes historiefortælling efter dens oprindelige ankomst den 4. juni. Men igen, dette er ikke noget nyt, da Bungie har haft en tendens til denne stil med at give spilleren nyt indhold i årevis på dette tidspunkt.

Destiny 2: The Final Shape

Der er mange andre spørgsmålstegn i forbindelse med The Final Shape, Raid og det kommende år med Destiny 2, og de fleste af dem kan jeg ikke svare på eller tilføje yderligere til endnu. Under denne preview-session gav Bungie os et glimt af en del af et af de nye Strikes, der ser ud til at være mere udfordrende og udfordrende end nogle af de Strikes, vi tidligere har set, alt imens udvikleren viste en velkendt angrebsriffel, før han drillede med, at vi vil se andre elskede tidligere våben vende tilbage på en eller anden måde, som det har været en nylig tendens i Destiny 2.

Men det vigtigste at bemærke med The Final Shape ser ud til at være, at Bungie behandler denne udvidelse som et stort narrativt vendepunkt. Der er mange velkendte elementer og gameplay-systemer planlagt til denne udvidelse, men det ser ud til at være kernefortællingen, der har fået mest kærlighed og opmærksomhed, med mange tråde og narrative veje, der skal afsluttes i løbet af kampagnen eller inden for de tre Episoder, der er planlagt til det følgende år. Faktisk sagde kampagneleder Andrew Hopps under preview-sessionen, at dette "helt sikkert er en af vores mere kødfulde kampagner", hvilket vidner om netop dette fokus.

Når vi ser på fremtiden, vil Destiny 2: The Final Shape så besvare de spørgsmål, vi alle har om fremtiden for Destiny? Det kan jeg heller ikke svare på endnu, men game director Tyson Green bemærkede blot, at de "ikke er færdige med at fortælle historie fra dette univers".

Relaterede tekster

1
Destiny 2: The Final ShapeScore

Destiny 2: The Final Shape

ANMELDELSE. Skrevet af Ben Lyons

Light & Darkness-sagaen er blevet afsluttet med et brag, og det sker med en af de bedste Destiny 2-udvidelser til dato.



Indlæser mere indhold