Dansk
Gamereactor
nyheder
The Saboteur

Derfor gik Pandemic ned

Forklarer tvangslukning

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Både Ensemble Studios og Pandemic Studios har måttet lukke inden for det sidste år. Under GDC fik begge udviklerne mulighed for at fortælle hvad der gik galt. Ensemble, som blandt andet udviklede Halo Wars, fortæller at man var for længe om sine projekter.

"Realiterne var, at hvert eneste spil vil udgav tog dobbelt så lang tid som vi sagde det ville, og kostede det dobbelte at udvikle. Vi har simpelthen for dyre", siger Paul Bettner, som også mener at man udbrændte personalet.

"Det er en forfærdelig cyklus. Vi brænder alle vores bedste folk ud. Vi ødelægger disse værdifulde kunstnere, smadrer deres familier, og vi ofrer deres ungdom. Og så går de, og de tager al deres erfaring med sig".

Pandemic, (Mercenaries, The Saboteur) var repræsenteret af Carey Chico, der påpegede risikoen ved at udvikle spil for "egne penge".

"Vi fik vores egne penge. Det var nok begyndelsen til nedturen. Når man har sine egne penge må man selv stå til regnskab internt, og kan man ikke det fucker man bare det hele op".

The Saboteur

Relaterede tekster

The SaboteurScore

The Saboteur

ANMELDELSE. Skrevet af Michael Bregnbak

Mens nyhederne svirrer om Pandemic Studios mange problemer, har Michael Bregnbak begivet sig gennem udviklerens nyeste spi. Læs hele bedømmelsen lige her...



Indlæser mere indhold