I november sidste år, landede HAUS - den første store udvidelse til Dead Island 2 og nu er der en ny på vej, nemlig SoLA, som lander den 17. april, fem dage før spillets udgivelse på Steam den 22. april.
Udvidelsen foregår på en stor californisk musikfestival, som er placeret på hellig jord. Den officielle beskrivelse lyder sådan her: "A deadly virus sweeps through The Valley, turning its inhabitants into ravenous zombies as a chthonic rhythm calls from beyond - the beat of the Autophage. Lured to the festival by an enigmatic warning message, players must explore SoLA's ruins and put a stop to this otherworldly menace."
Ud over en ny historie og ny lokation, vil SoLA udvidelsen også byde på forskellige nye fjender og nye våben.
Udviklingen af Dead Island 2 var mildest talt problematisk. I løbet af de 10 år, det tog at få spillet produceret, var der ikke mindre end tre udvikler-teams på projektet. I april sidste år, lykkedes det så endelig Dambuster Studios at få projektet kørt i mål og det var overraskende vellykket.
Det endte med at sælge 1 mio. eksemplarer på 3 dage og 2 mio. eksemplarer den første måned og blev den største lancering fra Deep Silver nogensinde - og det landede overraskende på Game Pass i februar.
SoLA udvidelsen lander til Dead Island 2 den 17. april - Deep Silver annoncerede ikke hvad udvidelsen kommer til at koste.