LIVE
HQ
logo hd live | Enotria: The Last Song
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Dansk
      Gamereactor
      anmeldelser
      Conflict: Desert Storm

      Conflict: Desert Storm

      For et par år siden brød et lille spil ved navn Quake igennem, og viste for alvor hvordan et FPS skulle laves.

      Abonner på vores nyhedsbrev her!

      * Påkrævet felt

      For et par år siden brød et lille spil ved navn Quake igennem, og viste for alvor hvordan et FPS skulle laves. Quake opnåede en enorm popularitet, men alligevel var der mange gamere som med et opgivende blik så på skærmen, hvor deres venner var i gang med at skyde monstre og andre uhellige skabninger til støv, for hvor var strategien? Heldigvis for disse gamere, var der enkelte software firmaer der tænkte på samme måde, og et par år senere kickstartede spil som Rainbow Six og Hidden and Dangerous, en afart af FPS genren, som krævede lidt mere strategisk snilde af spilleren. Conflict: Desert Storm hører til i denne genre, i modsætning til de føromtalte spil, er Conflict dog ikke et FPS men et tredjepersons spil, altså følger kameraet figurerne udefra.

      HQ

      Conflict fortæller historien om operation Desert Storm, hvor man som et hold af toptrænede soldater skal opfylde adskillige missioner, som skal sørge for at resten af verden kan blive ved med at sove trygt om natten. Disse kan variere lige fra at skulle eskortere vigtige personer væk fra et angrebet område, til at stjæle information som kan give en strategisk fordel på et senere tidspunkt. Inden man dog får lov til at lege toptrænet elitesoldat, rådes man til at deltage i en gennemtænkt tutorial som viser hvordan spillet kontrolleres. Gennemføres denne med succes, er man klar til at tage den næste helikopter til slagmarken.

      Sværhedsgraden i spillet er godt balanceret, sådan at man med et jævnt tempo introduceres til hvordan de forskellige facetter af spillet fungerer. I den første mission er man f.eks. ene mand, senere befries dog en soldat som glædeligt hjælper til med at fuldføre de resterende mål i missionen. Et par missioner senere har man kontrol over et team af fire soldater, der hver især har deres speciale og som dermed ofte er essentiel for den optimale fuldførelse af en mission.

      Missionerne kan oftest godt gennemføres selvom en soldat skulle dø, men her har teamet bag spillet dog implementeret lidt af en genistreg, som tvinger spilleren til at tage sig ordentligt af sit team. Gennemfører en soldat en mission, stiger denne nemlig i rang og bliver dermed bedre til sit speciale, snigskytten ryster f.eks. ikke nær så meget på hænderne når noget skal skydes ned, sprængstofseksperten er hurtigere om at sætte sprængladningerne osv. Denne feature betyder at lidt forud planlægning kan resultere i et hold af fire mænd, som i sig selv vil være i stand til at kunne besejre en lille hær.

      Et af de problemer der før har plaget denne genre på konsollerne, har været at spillene oftest først er planlagt med PC’en i sinde, dette resulterer ofte i en katastrofal kontrol når PC’ens oceaner af muligheder skal presses ned i den, i forhold, noget begrænsede controller. Her adskiller Conflict sig dog på bedste vis, og det er tydeligt at mærke at der er lagt megen omtanke i at gøre spillet tilgængeligt, uden at ofre nogle af de essentielle kontrol muligheder. Således er der rig mulighed for at give sine soldater komplekse ordrer, som at holde et strategisk vigtigt punkt for dermed at aflede fjendens opmærksomhed, alt imens man selv udnytter afledningen ved at plante sprængstof på fjendens kritiske punkter.

      Dette er en annonce:

      Den visuelle og soniske side, er dog ikke helt så poleret som resten af spillet. Det største problem med grafikken er at den mange steder forekommer meget kantet, bygninger, biler og andre detaljer har simpelthen ikke et særligt højt polygontal, hvilket nogen gange får det hele til at virke lidt urealistisk. Også frameraten måtte gerne have været lidt bedre, spillet hakker ikke men alligevel er der enkelte episoder hvor man kan se maskinen har det hårdt, og desværre ødelægger det nogen gange illusionen af en hektisk kamp. Et plus ved grafikken er dog, at holdet bag spillet har satset på at man kan se langt ud i horisonten, dette giver rig mulighed for at se hvad der venter, specielt når man senere får adgang til udstyr som en snigskytteriffel og kikkert.

      Lyden er desværre det absolutte minus ved Conflict, den består mest at råb fra både venner og fjender, samt de obligatoriske lyde fra forskellige former for automatiske våben. Problemet er at det simpelthen ikke er nok tyngde i dem, våben lydende er ikke tunge nok og lyder tit som en knaldperlepistol og ikke som et våben der i den grad, er i stand til at skabe død og ødelæggelse. Stemmerne fra de forskellige figurer i spillet, bliver mange gange overdøvet af de forskellige våben, og kommer derfor til at lyde som én stor gang mumlen, igen er der simpelthen ikke nok klarhed og volume over dem.

      Når alt kommer til alt er Conflict: Desert Storm dog et af de bedste bud på et strategisk action spil til Playstation 2. Ofte kan det mærkes når et spil er lavet med stor entusiasme, og Conflict er et sådanne spil. Af nævneværdige features som end ikke er omtalt i denne anmeldelse, er muligheder som at spille spillet i 2 player co-op i splitscreen, og de forskellige fartøjer nogle af de senere missioner i spillet byder på. Conflict: Desert Storm er et spil enhver gamer, med hang til action og strategi bør give et nærmere kig.

      07 Gamereactor Danmark
      7 / 10
      +
      Realistisk og lækkert spil i den rigtige ende er sværhedsgraden.
      -
      Lyden mangler noget pung for at være god - og det er ærgerligt.
      overall score
      er vores samlede netværkskarakter. Hvad er din? Netværkskarakteren er et gennemsnit af alle redaktionernes individuelle karakterer

      Relaterede tekster

      Conflict: Desert StormScore

      Conflict: Desert Storm

      ANMELDELSE. Skrevet af Thomas Nielsen

      For et par år siden brød et lille spil ved navn Quake igennem, og viste for alvor hvordan et FPS skulle laves.



      Indlæser mere indhold