Dansk
Gamereactor
nyheder
Concord

Concord-udviklere peger på ledelsen som primær grund til at spillet forliste

"Some on the team no longer want to work in games, design characters, or even do art anymore after this."

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Concord kulsejlede på en måde som få, hvis nogen overhovedet, har gjort det før, og er nu blevet taget offline mindre end to uger efter den egentlige lancering, og med rygter om at der er blevet solgt færre end 25.000 eksemplarer verden over.

Så hvordan kan det være? Kritikere har peget på mange forskellige faktorer, deriblandt lidt kedelige, anonyme karakterer, der simpelthen ikke skiller sig nok ud via interessant ikonografi. Nu står nogle af Firewalks ansatte frem for at udtale sig om fadæsen.

Ifølge en af udviklerne bag, Amanda Kiefer (hvis X-konto nu er lukket ned), så skyldes de ringe karakterdesigns ledelsens manglende evne til at vælge en specifik grafisk retning. Hendes beskeder er blevet gemte ovre hos IconEra:

"I'm just going to say this here, a lot affected the art side of Concord including design by committee, failure of some leadership to listen to the art team etc. The Character concept art team including myself is going through an extremely difficult time emotionally, and some on the team no longer want to work in games, design characters, or even do art anymore after this."

Det er i sandhed trist for de ansatte der nu skal lide under den her fiasko, særligt hvis det primært er ledelsen der har skabt disse problematikker.

Concord

Relaterede tekster

ConcordScore

Concord

ANMELDELSE. Skrevet af Magnus Groth-Andersen

Firewalk Studio har allerede de rigtige intentioner, og har designet en kompetent hero shooter, men for mange forvirrende beslutning drukner det hele.



Indlæser mere indhold