See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄

Silent Hill 2

Skrevet af: Nike   2008-04-03

Silent Hill 1 var en sand perle. Det var uhyggeligt og skremmende, og havde en meget god og intresant historie. Nu er det så tid til, at Silent Hill kommer til PS2, med Silent Hill 2. Vi har set billederne, og har glædet os, og nu er det er. Også kommer det endda i en lækker 2 disc version med bag om spillet dokumentar og mere. Nice bonus! Når men tilbage til spillet. Kan det leve op til Silent Hill 1?

Du spiller som James Sunderland. 3 år siden skete der noget meget tragisk i hans liv. Hans elske kone Mary døde, pga cancer/kræft. Men 3 år senere sker der noget mærkeligt. Han får et brev fra hende. I brevet står der han skal tage hen til deres specielle sted i Silent Hill. James tager jo selvføldlig derhen, for at finde ud af hvad der foregår, men hun skulle bare vide....

Hvis du elskede historien i SH1, så bare vent til du spiller SH2. Historien er ligesom i SH1 fantastisk. Den har noget oversig som andre spil ikke har. Dette er simpelhen en historie du aldrig vil glemme. Udover den er meget spændende, så har den en drejning der virklig er overaskende, chockerne, og sørgelig. Du glemmer den aldrig.

Gameplayet er også en god oplevelse. Det er uhyggeligt at bevæge sig igennem de tåge fyldte by, og de mørke inddørs områder, hvor kun din lommelygte kan guide dig igennem mørket, og radioen gøre dig forberedt på kamp. Det er utrolig uhyggeligt, fordi spillet gør et sådan godt arbejde i at fange den klaustofobiske følse. Du føler dig virklig indespærret, og alene i mørket. Ligesom i SH1, skal du igennem bygninger, løse alle gåder der er, og låse alle døre der kan låses op, for til forskel fra Resident Evil, er det langt fra de fleste døre der kan åbnes. Spillet har også en masse højdepunkter, og nogle af dem indeholder en af de mest skremmende monstre nogensinde set i et video spil. Pyrmide Hovedet, eller Sagteren som jeg kalder ham. Hans krop er normal, men hans hoved er dækket af en metal agtig, pyrmide hjelm, og så har han også en sindsyg stor kniv, og kan ikke dræbes!

Men har spillet nogle dårlige punkter? Spillet er kort. 6-8 timer er alt hvad det tager for at gennemføre det. Genspildnings værdi? Ja. 5 forskellige slutninger, plus hemmelige våben at åbne, så der er nok at se til.

Grafisk er spillet en sand perle. Ikke på samme måde som MGS2, men stadig utrolig flot. Omgivelserne vrimler med detailjer, og personerne er meget flotte. Monsterne er også virklig flotte, og faktisk meget skremmende.

Lydsiden er også fantastisk. Atmospheren er utroligt vellykket, og det hjælper meget på at man bliver skremt. Stemme skuespillerne gør et godt arbejde faktisk, og de gør oplevelsen bedre. Men det der topper alt er musikken fra Akira Yamaoka. Han laver fantastisk musik, der er meget anderledes fra de vi ellers plejer at høre. Du vil elske musikken.

Alt i alt er Silent Hill 2 et meget vellykket spil. Det bliver kun holdt tilbage af dens korte længe, fordi var det ikke for det, havde spillet fået 10/10. Men Silent Hill 2 er stadig et spil du ikke må undvære.

Samlet karakter: 9.7/10
      1
      2