Total War: Warhammer

Skrevet af: barcano   2016-05-30

Som det lille sølle menneske jeg er vil denne anmeldelse højt sandsygeligt være en tand for subjektiv for nogen. Men inden jeg anmelder dette spil vil jeg lige smide nogen forord med på vejen. Dem der kender mig ved nok at jeg ikke er en særlig stor strategi-spil fan. RTS genren har aldrig rigtigt grebet mig før. Bevares jeg har da spillet en del Warcraft,Xcom og Civilazation men det er også der min viden om RTS spil slutter. Nu sidder i sikkert og tænker: hvorfor helvede har du så købt og spillet Total War Warhammer (forkortet TWW af ren og skær dovenskab)? Grunden til at jeg invisterede i spillet er ret simpel, jeg havde ingen spil at spille. Det seneste spil jeg spillede var Homefront the revolution (i løbet af et par dage vil jeg lave en anmeldelse af det spil) og jeg havde brug for noget til at fjerne den dårlige smag i min mund. Og over det hele har TWW høstet massere af ros så jeg købte det og har nu spillet det i små 20-30 timer, og det er med glæde at jeg kan sige at jeg var godt underholdt. Bevares jeg har nogle problemer med spillet men det fjerner stadig ikke at jeg var godt underholdt i den tid jeg havde med spillet.
Og nu videre med anmeldelsen.

Jeg har aldrig rigtigt sat mig ind i Total war universet, hverken 40k marines eller Fantasy, så jeg var meget spændt på hvordan jeg ville reagere på spillets univers. Og desværre er jeg ikke helt overbevist. Bevares jeg sætter slet ikke spørgsmålstegn ved at loren er virkelig dyb, men selve spillets kampagnehistorie er ikke rigtigt noget at skrive hjem om. Men historie er jo ikke alt, hvad er vigtigst er gameplay.
Og det er her at spillet skinner igennem. Gameplayet (eller i hvert fald så meget gameplay et RTS spil indeholder) er sjovt,dybt,massivt, nemt at lære men svært at mestre og giver en den der skønne "one more turn" mentalitet. Og der er da ikke noget mere epic end at beskue spillets overdådige kampsekvenser. Dette hjælpes også på vej af en rimelig pæn lyd og grafikside. Spillet lyder smukt men hvor spillet halter lidt er i grafikken. Den er smuk men ikke helt noget der kan skubbe grænserne få min mega-machine. Og jeg kørte på ultra-settings.
Plus at man også må stille sig tilfreds med diverse bugs,clitches og få crashes, men for det meste er spillets præstation god.
Et lille problem er også lidt variationen. Der er massere af valgmuligheder gameplay-mæssigt men mængden af racer er lille og forskellene på dem er ikke stor nok til at give en massiv forskel.
Og det hjælper heller ikke at AI heller ikke er lige skarp hele tiden men nogen gange gør de det alt for nemt for dig. Og det kommer fra en der er næsten helt ny til RTS spil.
Men alt i alt var min tid med spillet ikke spildt. Problemet var nok at hvoriomod et spil som Doom som fik samme karakter i få dele spildte min tid, men i andre gav mig et produkt for alle mine penge og mere til, så var tiden med TWW mere monoton.
Bevares spillet er sjovt men jeg tror ikke at jeg vil spille det lige foreløbigt. "Maybe who knows"? Men ellers havde jeg det rimelig fedt.
Så her til sidst vil jeg godt sige at jeg godt ved at anmeldelsen ikke helt er up to--date men det er af to grunde. Jeg har ikke så meget at sige som spillet kombineret med at de ting jeg har at sige om det vil jeg hellere lade jer opleve. Hvad kan jeg sige? Spillet var underholdende. Smukt spil, gameplayer er for det meste rimelig fedt men lider lidt under at det godt kan blive lidt trivielt og historie nikke rigtigt giver mig lysten til at hverken at "connecte" eller at jeg går ekstremt meget op i hvad der sker.
Ment alt i alt var spillet rimelig fedt.
"So stay happy, and wait for my newest thoughts on the newest games".

Samlet karakter: 7/10