Halo: The Master Chief Collection

Skrevet af: Alex288   2014-11-18

Halo: The Master Chief Collection

Halo: The Master Chief Collection er et Xbox One eksklusivt bundle, bestående af remasterede udgaver af de originale Halo spil. Fra Halo til Halo 4.

Halo: The Master Chief Collection er et meget veludført "First person shooter" spil, der sætter en i rollen som Master Chief en "Spartan-II" supersoldat. Din mission er at beskytte Menneskerne og de 7 Halo ringe fra The Covenant. The Covenant er en alliance af forskellige racer rumvæsner, som vil bruge disse Halo ringe som masseødelæggelsesvåben. Halo'erne var oprindeligt lavet for at dræbe alle levende væsner i galaksen, for at beskytte verden mod "The Flood" i håbet om at disse parasitter ville sulte. The Flood en type parasit, som spiser alt levende i et solsystem og derefter rykker videre til det næste.

Mens du prøver på at beskytte menneskerne og Halo ringene, støder du på en masse forskellige væsner, der er med i The Covenant. Disse væsener prøver at komme dig til livs, imens du forsørger at udføre de givne missioner. De mest sete fjender er Unggoys også kendt som Grunts. De er nogle små troldelignende væsner der oftest angriber i grupper med en stærkere fjende i flokken, som Sanghieli "Elites" hvilket er The Covenants svar på en super soldat, store og med meget liv kan de være besværlige, især hvis de har et energi sværd hvilket kan dræbe en i et slag.

Hvis du som mig aldrig har spillet Halo før, så er dette en fantastisk chance for at opleve den fantastiske og ikoniske historie Halo tilbyder. Du kan spille klassikerne, eller du kan spille online multiplayer på en af de mere end hundrede baner der er tilgængelige. Det er hvis du altså kommer forbi matchmaking, siden der er problemer med det lige for tiden og da der ikke er bots kan det gøre at du ikke kan spille, på nogen af de over 100 baner uden minimum 6 personer på din server eller et par venner.

Selve spillet er meget veludført og udviklerende har virkelig formået at balancere historien med gameplayet og sørget for den rette mængde dialog i spillene. De spændene kampscener er gode i starten, men kan godt gå hen og blive lidt ensartede.

Kampende er gode nok, man har en god variation af våben at vælge imellem. Fra energi sværd til futuristiske laser rifler. De forskellige AI figurer gjorde som de skulle, men en gang imellem hoppede en modstander af banen eller forsøgte at gå igennem en væg, dette skete mest med Grunts men det var ikke noget seriøst problem.

Da du spiller som en supersoldat med elektroniske implantater for at forbedre hans ydeevne, kan du f.eks. hoppe rigtig højt og du har et kraftfelt, som agere som skold. Alt dette føles naturligt og de 60 fps gør det meget flydende. Gameplayet er næsten fejlfrit og man kan ikke rigtig skyde skylden på forsinkelser da spillet køre fint og alt i alt er veludført. Man kan dog godt risikere at støde på nogle frame drops og så er der også et par glitches man kan støde på, som f.eks. at ryge ind i et bjerg og langsomt miste liv men det skete meget sjældent.

Så er der jo selvfølgelig spørgsmålet, burde man købe det hvis man har spillet de gamle? Det afhænger af om du vil have noget der kan bringe nostalgi i 1080 p med 60 fps, 4 komplette spil, tidlig adgang til Halo 5 multiplayer beta og egenskaben til at sammenligne den nye grafik med den gamle ved et tryk på en knap. Alt dette på en cd til din Xbox One.

På grund af et par bugs og ensartet gameplay ender Halo: The Master Chief Collection på 7 ud af 10

Samlet karakter: 7/10
1