Minecraft

minecraft er et meget simpelt fænomen du bliver placeret i en verden og så er det fantasien der skal bruges hvad vil du lave er op til dig og den frihed og det spil du selv skaber er det interessante ved minecraft men også dets svaghed fordi at hvordan skal du lave dit eget spil vis du ikke engang ved hvad du vil lave.

minecraft gav ikke mig et godt første håndsindtryk grafikken er mudret og ligner et ps1 spil og man bliver bare placeret ind uden et formål du ved ikke hvad du skal gøre eller hvad du kan gøre du kan crafte og bygge ting men du ved jo ikke en disse om den slags ting så du bliver nød til at få hjælp fra interenettet fordi du ved ikke hvad der foregår der ingen tutorial eller noget til at fortælle dig de ting du selv lærer men når man kommer i gang bliver man heldigvis grebet voldsomt.

det utrolige ved minecraft er ikke grafikken eller spillet i sig selv men den frihed og den ånd i den her verden som byder på hemmeligheder som du selv laver eller andre laver som er det utrolige ved det her spil selvom grafikken er dårlig har du en kæmpe verden med minder og masser af ting du bare skal finde.

men der er dog nogen ting som man skal man skal skaffe ressourcer så man kan bygge et hus og beskytte sig selv mod onde monstrer og zombier og man skal skaffe sig en seng for at man skal få dagen til at gå så man kan komme tilbage og have det sjovt jeg anbefaler at gå ind på wikipedia for at få informationen som i minecraft utrolig vigtig.

selvom minecraft er på alle måder utrolig må det siges at noget halter lidt og det er spil mekaniker man kan dræbe monstrer og det er kedelig man står bare og trykker indtil de dør at hakke er sjovt men som spil kan det dog mere virke som et værktøj men dog må det siges at finde ressourcer prøve overleve i verden og bygge store impronerende ting er nok spillet styrke for at det er det man skal man kan bygge utrolige ting som nærmest kan virke umulige og det er den røde tråd med det her spil man skal bare finde den.

minecraft byder også på en nærmest genial multiplayer som desværre er lidt avanceret men er så underholdene og vellavet at det er helt sindsygt at spille med flere mennesker giver der mulighed for at bygge større og flere ting og hvad folk har bygget virker så stort og så flot at man simpelthen ikke kan forestille sig og bygge det men dog er der et problem at komme online er da svært man skal downloade programmer for at lave sin egen server hvilket ikke er nemt og det er også svært fordi du skal finde koden til en server på internettet for overhovedet komme til at prøve denne mulighed men vis man for mulighed for at spille online må det siges og være besværet vær.

der er bare noget om snakkken med minecraft og alt den ros og den enorme popularitet virker også fair fordi minecraft er som en bunke virtuelle legoklodser frit for dig til at skabbe noget du ikke kan forrestille dig graffikken er nok dårlig spil mekanikerne for det her til at føle som et værktøj frem for et spil men for 100 kroner er det her et meget lang tidsholbart spil miner skaber ressourcer og bygger vilde ting du er i en verden hvor kun din fantasi sætter grænserne for hvad du vil i en verden hvor alt kan ske bare du lader det ske og med det sagt er minecraft et lego mesterværk hvis man kan sige det sådan man har e n verden som kun kan være det du bestemmer selvfølelig har den ingen informationer og online er svært men alt ved minecraft er så utroligt at jeg vil anbefale det til en vær kreativ sjæl der gerne vil prøve og sætte deres egen kreativitet på prøve i et spil der handler om præcis det.

grafik 6

gameplay 10

lyd 7