See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Andmeldse af spillet The Elder Scrolls IV: Oblivion

Plot: Hele spillet starter med at ser kongen af Cyrodill (Cyroldill er den verden man spiller i) Stå og fortælle om hans anden dødsdag, og fortæller om et syn han har haft og i det syn så han der er nogle ''onde'' monstre fra en anden verden der vil lave en portal ind til den verden man spiller i og dermed prøve på at udrydde alt og alle. Efter det står man pludselig i et fængsel og ser ham overfor fortælle om hvorvidt man vil dø af sult hernede han holder lige pludselig inde og siger lyt vagterne kommer, og rigtigt nok så kommer vagterne sammen med Uriel Septim (kongen af Cyroldill) Som fortæller at de flygter fra nogle snigmordere der vil dræbe Uriel Septim. De åbner en port til kælderen også skal så også selv flygte, Uriel septim dør og så står det op til en selv at finde Uriel Septims søn som er den sidste tron arving. Og redde cyrodill

Gameplay: Oblivion er et spil hvor man kan gøre lige hvad man vil i en kæmpe åben verden, man får valget om at følge plottet eller bare løbe rundt og lave sin egen historie som Mage, tyv, snigmorder, kriger, handelsmand, skattejæger eller bare lidt af hvert. Som Mage er der ''the mages guild'' der sender en ud på missioner hvor man skal nedkæmpe de onde Necromantikker guild. Som tyv er der the ''Thiefs guild'' hvor man skal stjæle og skabe lighed for tyvene. For en snigmorder er der ''the dark brotherhood'' som er en hel masse snigmordere som beder til ''the Nigth Mother'' som er en ånd. Man kan også udforske den verden lever i og blive rig på at finde skatte også sælge dem. Hovedmissionen er ikke specielt sjov fordi man skal det samme hele tiden så det bliver ekstremt ensformet i længden.

Det tekniske: Oblivion byder på en ok flot grafik siden at det kom på gaden for 4-5 år siden, kampsystemet kører ok selvom at man ikke rigtig kan lave nye slag og det kan nogen, gange godt kan drille lidt.
      Stemmeskuespillet i spillet kunne godt være bedre, f.eks. har alle sort elvere den samme stemme og det samme med skov elvere og alle vagterne i spillet. Lyd effekterne måtte godt være bedre f.eks. der kommer den samme lyd hver gang man slår med sit sværd eller hver gang man skyder med sin bue og pil.

Genre: Oblivion er et RPG(Role playing game) hvor man kan modificere sin figur ligesom man har lyst og alting har også små konsekvenser så hvis du dræber mange så bliver man uvenner med folk i byen. Og hvis man hjælper folk bliver man venner med dem.

Min vurdering: Jeg vil helt klart give Oblivion 9/10 fordi det er så vel gennemført med alting undtagen hovedmissionen og stemmeskuespillet og jeg vil foreslå det til alle som kan lide den type spil der ikke bliver kedelige efter 100 timers spille tid.

Grafik: 8 (af dets alder)
      Holdbarhed: 10
      Gameplay:10