Bioshock

Skrevet af: R jona   2007-11-01

Så er jeg tilbage med min første tekst i lang tid, og jeg er sikker på der er mange brugere, der har savnet dem... nå ja men valget faldt så på en meget forsinket brugeranmeldelse af Bioshock, et spil som jeg selv havde tårnhøje forventninger til, trods jeg aldrig fik spillet de tidligere spil i serien. Jeg starter som en hver anden nikotinafhængig, om bord på et fly med en cigaret i hånden, og nogle sekunder efter styrter hele skidtet. Som den eneste overlevende ender det med at jeg svømmer fortvivlet rundt på havet, indtil jeg finder en indgang til en støre bygning, og inden længe bliver jeg vist frem for Rapture. Ryans imponerende undervandsby. Noget man hurtigt ligger mærke til nå man ender i Rapture, er de mennesker der går rundt eller... det vil sige en slags mennesker, da disse se ud til at have fået mislykkede ansigtsløftninger, og har fået for meget genmanipulerende stof sprøjtet ind i sig. Det vil sige de fleste af indbyggerne går rund og liner en, eller anden form for mutanter, de er alle fjendtlige, og vil (hvis de ser dig) angribe uden at tøve. Heldigvis får du i meget af spillet hjælp af en fyr ved navn Atlas, der via en radio fortæller dig hvordan du skal overleve. Under din rejse gennem Rapture får du desuden mulighed for at prøve et par våben af, og det kan siges med sikkerhed, at dette er et af de mest bredde, og velfungerende våbenarsenal jeg har set i et FPS spil. Godt nok kan du klare de fleste indbyggere med din svensknøgle, og din pistol, men så kan man jo altid gemme de større våben til den store gigant af en dykker: Big daddy. det er dog ikke alt du for stillet til din rådighed da der også er mulighed for at bruge plasmids, som jo er meget hjælpsomme, og gode at have ved hånden. De er en slags kræfter som du for genopladet ved at sprøjte en håndfuld Eve ind i armen, der findes forskellige typer som: strøm, is, og ild, du kan købe dem, og andet dna ændrende gøgl, der vil gøre din rejse betydeligt nemmere, i en gatheres garden. Det kræver dog noget ADAM, som indsamles fra de små little sisters, dette er bare ikke så nemt da de altid følges med en Big daddy, som gør alt for at beskytte dem. Missionerne i spillet er mange og for det meste velfungerende, spillet har også en god, og overraskende handling. Desværre må det siges at bosserne i spillet, (dette gælder også Big daddy) er for nemme, og det føles ikke rigtig som om der er nok variation i spillet, du følger den handlingen, og løser de missioner, der er lagt ud for dig, der er dog ikke det store at ærgre sig over. Bioshock er et flot gennemtænkt og actionspækket FPS spil som fortjener en tur gennem Xbox/pc'en.

Brugeranmeldelser28
Samlet karakter: 8.9/10
1