Sackboy's Prehistoric Moves

Skrevet af: Nike   2011-01-20

Det er blevet tid til at skabe løs i LittleBigPlanet 2. Spillet er endelig udkommet, og det er denne bruger ret glad for. Men der går desværre noget tid før jeg kan få anskaffet mig det, da pengene er smålige. Indtil da, må jeg nøjes med det første spil, men for knap og nap en måned siden, fandt jeg Sackboy's Prehistoric Moves. Udgivet gratis til PSN Plus brugere. Det altid dejligt at få gratis indhold, så jeg slog da til. Da jeg blev færdig med det, omtrent 2 timer senere, stod det klart for mig. Dette er ikke et spil, det er en tech demo.

Det er stort set LittleBigPlanet, bare med Move support, mindre baner, og level creator fjernet.

Måden man spiller Sackboy's Prehistoric Moves kræver både en controller og Playstation Move. Controlleren styrer Sackboy, og Move skal hjælpe ham med at komme videre. Det kan være ting som skal hives fri, passager der skal bygges, eller beskyttelse af Sackboy. Alle disse ting skal gøres med Move, og faktisk så virker det fint. Move virker meget fint, men her er næppe tale om en perfekt eller fremragende fremvisning af Move. Det er jo bare om at gribe fat i ting, og så enten fjerne dem, slæbe dem rundt, eller hive ting frem.

Et af de helt store problemer med spillet dog, er at det næsten er påkrævet at man er to om at spille det. Det er bygget til at en spiller styrer Sackboy, og den anden spiller styrer Move. Det kræver en god del koordination af begge spillere for succes, men det er ikke specielt sjovt eller involverende for den ene spiller, bare at fjerne/rykke ting for den anden spiller.

Det er muligt at spille alene, men det kan hurtigt blive meget frustrerende og besværligt. Det er meget svært at holde styr på Sackboy med controlleren i den ene hånd, og styre objekter med den anden hånd. Jeg spillede spillet igennem, både med min bror so hjælper og på egen hånd, og på egen hånd måtte jeg løfte min controller op til munden og bruge den til at holde knapper nede, for at komme videre nogle gange. Det burde ikke være så svært at spille et spil alene!

At spille sammen med en anden kan kun lade sig gøre lokalt, så du må enten håbe du har en ven/kæreste/søskende/forældre der gider hjælpe dig, ellers får du en meget hård tid. Især spillets udfordrings baner, kan være umulige uden en ekstra hånd.

Som nævnt tidligere, så varer spillet omkring 2 timer. Det eneste der kan holde dig kørende er trophies, men de tilføjer ikke særlig meget spille tid. Hvis du har en anden person der gider hjælpe dig, så er de opnået inden for 3 timer. Man kan sige, at PSN Plus medlemmer får hvad de har betalt for. De har betalt ingen ting, og får næsten intet for det, udover en masse besvær.

Dette er en tech demo, der kun bliver lidt sjovt sammen med en anden. Alene er det utrolig besværligt at bære sig ad med, og det burde ingen simpelthen opleve. Som sagt kommer der lidt sjov ind i det når man har en hjælper med sig, men det er ikke meget sjov der kommer. Spillet starter selv med at sige, at det er en demo for hvordan Move kan bruges i LittleBigPlanet, og jeg håber personligt at det ikke er sådan her i det nye. Ellers er spillet godt nok på røven i disse sektioner. Når man snakker om en gratis oplevelse, så er dette spil 5/10 værd, men betaler du for det, så sænk scoren til 3/10. Spillet er ikke ødelagt, det er bare ikke nogle penge værd, men der er lidt sjovt at hente, hvilket er grunden til at det undgår den farlige 1/10 karakter.

Det og så er det taget i betragtning, at dette er en demo, og ikke et fuldt spil. Dette fører dog til, at det er underligt at betale for en demo. Det synes jeg i hvert fald.

Samlet karakter: 5/10
1