Ninja Gaiden Sigma

Skrevet af: Riiser   2007-10-24

Iklædt en sorte sparkedragt, et sværd over ryggen og skrigende som en brønby fan er man åbenbart den perfekte ninja. Det er ihvertfald det indtryk efter at jeg har spillet Ninja Gaiden Sigma til PS3. Mange har fået det forkerte indtryk af ninjaer åbenbart. Ninja er japansk og betyder "snigmorder". Det har Tecmo åbenbart glemt lidt. For den eneste grund til at spillet hedder noget med Ninja er nok på grund af historien og fordi de skulle bruge en undskyldning for at få deres hovedperson til at kaste ninja stjerner, lave saltomotaler og hoppe op og ned af vægge.

Som i nok kan forstå er jeg ikke den største fan af mega successen Ninja Gaiden. Grafikken er fabelagtig, kampene er hæsblæsende og musikken der i er også virkelig god. Alt i alt er det et rigtig godt spil hvis man er ligeglad med konceptet med spillet. Jeg har altid været den store elsker af spil med hæsblæsende tempo og Ninja gaiden er ikke en undtagelse. Kampene er virkelig flotte og der er rigeligt med comboer man kan bruge. Spillet er også langt og det bliver sjællendt kedeligt.

Men hvad er det så jeg ikke kan lide ved spillet? Det er ikke bare fordi at vi har endnu et spil som har taget ninjaer og voldtaget konceptet med dem. I game reactor læste jeg at Ninja gaiden tog titlen som spille verdens mest brutale spil tilbage fra God of War og der blev vist et billede med Hayabusa med et dejlig stort brutalt sværd. Straks tilføjede jeg Ninja Gaiden på min liste over spil jeg skulle have da jeg elskede God of Wars voldige natur. Så jeg får løn, køber spillet, sætter det i PS3'eren og gør mig så ellers klar til blod i overflod... Hvor blev det af? Det mest voldige jeg har set i det spil er at fjerne hovedet fra kroppen med et velplaceret hug. Ikke nok med det men blodet som modstanderen endelig giver afkald på var også lidt af en skuffelse. Hvis blodet ramte et hjørne af noget blev klatten af blod siddende i luften hvis den gik ud fra hjørnet. Så hvad har vi imod hinanden? Vi har en skaldet spartansk kriger der kan rive folk over i to lige store dele med sine bare næver og rive øjne ud på kypkloper med voldige brøl og så har vi en ninja i stram spandex der maksimalt kan kappe folks/demoners hoveder af med sværdhug og tøse skrig. Jeg blev så skuffet over at få at vide at man overhovedet var i nærheden af at overveje at NG var mere voldigt end GOW.

Alt i alt er NG et godt spil. Et rigtig godt spil faktisk. Jeg tror bare at jeg forventede lidt for meget af det...

54% ud af 100%

Samlet karakter: 6/10