Super Street Fighter IV

Så skulle det værre, jeg har ikke spillet fighter genren siden Tekken 4 på PS2, så nu besluttede jeg mig for at jeg skulle have et nyt, men denne gang anderledes spil. Jeg besluttede mig for SSF4 for det havde jo fået gode andmeldelser, og det så humoristisk og spændende ud!

Da jeg kom igang var det da også med stor fornøjelse lige indtil jeg opdagede at jeg ikke kunne en skid (har aldrig spillet street fighter før) så super og ultra combo var slet ikke relevant for mig i starten... Jeg spillede dog videre og efter et stykke tid kom det hele lidt efter lidt, og nu slynger jeg alle angreb ud til højre og venstre som var det rutine! Styringen er helt fantastisk, og det hele virker meget troværdigt. Jeg er glad for alle figurene som jeg alle syntes er noget for sig, da de hver i sær har det egen focus, super, ultra, unique, og throw angreb, plus lidt flere! Alligevel syntes jeg at det er ret godt afbalanceret, selvom den hurtigste har en betydlig fordel i forhold til en sumo bryder som el honda, der næsten ikke får noget at skulle have sagt!
Variationen i karakterne er helt klart det bedste, der er ikke meget som der bliver genbrugt (måske et enkelt angreb lidt for tit) og du vil altid kunne finde unikke fordele ved hver person! Har ikke spillet så meget på online delen, men efter hvad jeg har, kan jeg konkludere at det er rigtig godt, og de nye kamp modes, er rigtig sjove! Her kommer mit kritik punkt så også! jeg syntes at der er fokuseret for meget på online delen og man har glemt, dem der sidder sammen derhjemme og vil spille! Det eneste du kan er at kæmpe kampe, og der er ikke noget tounarment eller andet! SYND! Så til arkaden som jeg også syntes er rigtig god. Du kæmper og hvis du undervejs i arkaden dør, så kan du vælge en ny person og forsøge med. I arkaden er der også to bonus baner som bliver låst op efter du har klaret dem, til frit brug uden for arkaden. De to er car crusher og barrel buster, hvor den ene som navnet indikere går ud på at smadre en bil hurtigst muligt, og den anden om at slå tønder i stykker der falder ned mod dig. Begger er god underholdning som giver dig lov til at sidde i lang tid for at tæve din gamle highscore. Det er self. også god øvelse til senere! I arkaden er der også en rival fight lige før bossen, hvor hver enkelt karakter har en rival, og en lille sjov film om hvorfor i kommer op at slås, godt fundet på og underholdende!

Grafik: 8 - Sjov og passer til stilen, men ikke et teknisk vidunder!

Gameplay: 10 - alt fungere optimalt og du savner ikke muligheder, for at kunne gøre div. ting!

Lyd: 9 - God men måske lidt overdrevent stemmeskuespil...