Braid

Idag prøver mange spil at være en film, eller måske en serie.Det er selvfølgelig meget godt... Men nogen gange vil man også bare have det sjovt! Jeg var lidt skeptisk da jeg downloadede det her spil, har nemlig aldrig været til platform eller Puzzles. Det havde det her spil tænkt sig at lave om på! :o Jo men du spiller som den her dreng tim som der vil rede en prinsesse. Så løbe du i gemmen en række baner hen til et slot, og så
får man at vide at hun er på et andet slot.(Ligesom mario :) Jeg fattede aldrig historien, og det er jeg faktisk også ligeglad med! For gameplayet er lang vigtiger du har en lille mand/dreng der hedder Tim. Han skal så løbe og hoppe sig igennem, men vent der er mere. For her er det noget der gør spillet genialt! Den måde du skal regne gåderne ud på, er nogen gange så forskruet og vanvittige at det er helt vildt! I spillet skal du selvfølgelig igennem banerne, men der er også nogen små pusle spils brikker som du kan tage. Vis du ikke prøver at tage dem er spillet ikke nær så svært! Men så har du så nogen worlds(Verdener) Som du skal gennemføre. I vær af dem er der et pusle spil. Til dem skal du så samle pusle spils brikkerne som tit ligger de bedste steder! Nogen gange kan du kigge op på en brik og tænke:''Shit, den får jeg aldrig'' Men så efter en time med sved på panden, ødelagte joystick og et hoved der gør ondt! Men så løser du den og føler dig som verdens smarteste mand!(eller kvinde!) Og det er det der gør det her spil så godt, det fantastiske level design. Hver verden bidrager også med noget nyt. I den første verden kan du spole dig frem og tilbage i tiden, ikke ligesom i prins of persia. For her kan du gøre det i så lang tid du vil. Derfor kan du ikke dø i det er spil, når du falder ned på noget ild venter spillet tålmodigt på at du spoler tilbage.
I den anden world er der pludselig ting der ikke bliver spolet tilbage i tiden når du gerne vil have det. Det udnytter banen godt, faktisk rigtig godt. I den tredje world bevæger banen sig ligesom dig! Fedt ik? Nej entelig ikke det kan gøre nogen af tingene Såå svære. Igen, banen udnytter det fantastico!
Som du kan se skifter hele måden du spiller på
fra world til world. Det betyder at så snart du har vænnet dig til at spillet på den måde, så skal du pludselig spille på en hel anden måde.
Noget andet der gør det her spil så godt er stemningen, noget der bidrager til det er musikken. For det første er den utrolig smuk for det andet spoler den også tilbage når du gør det. cool ik? Grafikken giver også spillet en rigtig god stemning. den minder mest af alt et maleri der bevæger sig, med flotte farver osv.
Alt i alt er braid et rigtig godt spil. Men jeg vil lige komme med lidt minusser: Spillet er utrolig svært og ikke alle vil kunne lide det(Især ikke hysteriske tolv årige, er selv tolv xD) Men der skalv gives nogen karaktere:
Grafik: 9/10
Super flot, med massere af gode faver.
Gameplay:10/10