God of War II

Skrevet af: Nike   2010-03-19

Det første God of War blev en overaskende succes. Eller i hvert fald for mig, fordi for mig kom det bare ud af det blå og tog Playstation verdenen med storm. Men det var os fortjent fordi spillet var utrolig godt. Det eneste der holdte det tilbage, var levetiden, men nu kan vi være glade: God of War II er kommet. Det ligner ret meget det første spil, så jeg var lidt bekymret før udgivelse, om det ville blive et godt spil, eller bare mere af det samme uden den samme magi fra det første spil? Som i kan se ud fra karakteren (som jeg ved bliver kigget på som noget af det første), så er først nævnte tilfældet.

Spillet foregår noget tid efter GOW. Kratos har dræbt Ares og er blevet den nye krigs gud. Men der er problemer. Han er meget krigs glad, og kæmper ihærdigt for at overtage Grækenland, og han har stadig de mareridt han var lovet at blive af med, i GOW. Da han angriber byen Rhodes bliver han forrådt af Athena, og for taget alle sine kræfter fra sig af lyn guden Zeus, og bliver gjort dødelig igen. Forståeligt gør dette Kratos skide sur, og nu begynder hævntogtet.

Historien i God of War II er endnu bedre end den i det første. Her er mange flere græske guder, der spiller en langt større rolle end i det første. Baggrunds historien er ligesom i det første spil rigtig god, og så er der Kratos. Du kan måske huske at jeg roste ham i det første spil, fordi har er så sej og rå i min mening. I God of War II er han endnu sejere. Han er stadig den meget hidsige og vrede mand, der medglæde ofre andre folk til sin egen fordel, og denne gang er han endnu mere vred end før. Det er ikke en følsom historie, men der er rigtig god, og man har virkelig lyst til at dræbe Zeus.

God of War havde et af de bedste kamp systemer nogensinde, så det ville ikke give så meget mening hvis man ændrede ved det. God of War II har stadig det samme kamp system, dog tilsat ekstra våben og angreb. Kamp systemet er stadig lige så godt som i det første, og utrolig sjovt. GOWII er et af de spil, der lyder meget ensformligt, men som aldrig bliver kedeligt.

Dette skyldes spillets opgraderings system, der sørger for motivationen, en lidt større sans for udforskning (men det er dog stadig et meget linært spil), Quick Time Events (ja de er faktisk stadig gode her), og boss kampe, der stadig hører blandt nogle af video spils bedste. Gåder er der også, men der er ikke så mange så det gør noget.

God Of War II er et episk spil. Der er tidspunkter hvor man sidder med åben mund, både pga det tekniske, og hvor sejt volden er. Dette er et meget voldeligt og episk spil, og tro det eller ej, det er meget bedre end det første. Der er endnu flere mindeværdige øjeblikke denne gang, og når spillet er gennemført, så sidder man glædeligt og tænker tilbage på den tid man lige har brugt på spillet.

Når nu vi snakket om længden: Spillet er denne gang 14 timer langt, med en masse genspildnings værdi og ekstra indhold. Det er dejligt at se at det første spils eneste store fejl er blevet rettet.

Grafisk så er spillet stadig utrolig flot. Omgivelserne er rigtig flotte, og kan kun beskrives som episke. Frame raten er perfekt, personer og animationer er rigtig flotte, hvis ikke flottere end i det første spil.

Lyden er stort set det samme. Fremragende lyd effekter, fremragende stemme skuespil, og episk musik.

Som du nok kan høre, så er God of War II en dejlig ting, for både øre, øjne, og tids fordriv. Det er et af de bedste PS2 spil, og en passe afslutning til en konsol, der har klaret sig flot siden udgivelse. Hvis du stadig har en PS2, så er dette spil nødvendigt til samlingen. Hvis ikke, så kan du bare skaffe God of War Collection på PS3 (hvilket bliver anmeldt næste gang).

Brugeranmeldelser9
Samlet karakter: 9.6/10
1