Daxter, er et af de pil der virkelig viste hvad en PSP kan med hensyn til spil. Er dette PSPens åbenbarring eller er det en værre maveplaskar?
Spillets historie, foregår mellem starten af toeren hvor Daxter slipper væk, og indtil han for reddet Jak.
Du spiller selvsagt som Daxter, der bliver insektfanger, og skal slås mod små Metal Head biller, hvor man på traditionel vis for mere af vide om plottet, der så kommer op i Renegade, som historien, handler op i det spil, så det er jo bare en foreløber til toeren, men der er jo en original historie der fortæller, om det insektarbejde han laver, da han så småt er ved at glemme hvad hans rigtige mission burde være, at finde en måde at komme ind i fænslet og redde Jak.
Det første man lægger mærke til er uden tvivl banedesignet, der er næsten lige så godt som i Renegade.
Noget af det bedste er også hvor varieret hver bane er, der er lige noget irreterende med backtracking, hvor man spiller samme bane 2 gange, men er ellers er varitionen kæmpe i banerne.
Desværre har de ikke gjort særlig meget ud af byen, jo den er flot designet, men den virker meget død, ude noget liv, som om alle mennesker, er forsvundet under jorden.
Det der også lige skal siges, er at der er mange forskellige fjender der kræver hver sin strategi at klare, og man må da ikke glemme bosskampene, der er ganske enkelt ikke så mange men de er rigtig varierede, og er helt fantastisk designet.
Spillet var virkelig imponerende grafisk da det kom ud for nu 3 år siden, og er stadig et af de flotteste spil på den lille maskine, måske kun overgået af Chains of Olympus. Rent teknisk er det et overflødeligheds horn af detaljer, og designet var Renegade værdigt. Det skal også siges at Daxter aldrig har været bedre designet, man kan faktisk se de små hår han er dækket med, fra top til tå.
Våbene , er også rigtig gode, især en skyder der skyder med insektgift (den for 3 skud former), som bliver opgraderet til at kunne få en til at svæve i et par sekunder, og det for en central del i platformen i hele spillet.
Ens nærkamp våben er en lille electrisk stav, og der er vist ikke mere at sige om det.
Musikken er der ikke meget at sige om, for ærlig talt lagde jeg ikke mærke til den, så jeg kan ikke sige så meget.
Stemmerne kan jeg så sige meget om, for dem er jeg helt vilde med, de er fabelagtigt intengreret, men desværre som med strøste delen af PSP spil skal man helst have høretelefoner på for at få bedst lyd ud af stemmerne, men det er ikke så slemt, som det er med nogle andre spil.
Effecter og våben lyde, er uden sammenligneng det bedste på formatet, ens flammekaster, kunne ikke lyde bedre, og eksplosioner, er også super.
Gameplayet er fuldkommen utrolig, med en super AI for et håndholdt spil, lækker styring dog med nogle fejl, såsom at styringen ikke fungere optimalt, men det er næsten ikke noget. Banernes varition har en stor indflydelse på gameplayet, der gør at man må tænke anderledes og bruge alt i gameplayet på en anden måde.
Der er også Daxters drømme, hvor man F.eks skal lege Matrix, lege Mongol, være viking, være i en anden Matrix, og til sidst tror jeg man skal være troldmand(har ikke fået 500 obs endnu), det giver en fantastisk afveksling i gameplayet, og er næsten mere intenst end selve spillets campaign.
Køreturerne er desværre ikke så gode men de er ikke så meget, med i spillet.
Spillet varer desværre ikke mere end en 6-7 timer gennemspille, og der er ikke meget at vende til bage til. Der er vist ikke mere at sige til det. Men det er en super oplevelse hele vejen igennem.
Grafik: 10
Lyd: 8
Gameplay: 9
Holdbarhed: 8
+er: fabelagtig grafik,
lækre effecter og stemmer,
banedesignet er uovertruffet for formatet,
super gameplay,
lækker oplevelse så længe det vare,
våbene går op i en højere enhed.
-er: manglende musik,
små styrings fejl,
lidt for kort.
Sidste ord:
Et af de bedste PSP, der er udkommet.