Fallout 3

Skrevet af: bohde17   2009-01-10

Fallout 3 er nok det bedste spil der er blevet lavet i 2008.
Utrolig flot spiller, som fortjener meget ros, og vi kan kun håbe at de laver videre på spillet.

Det hele foregår i staten Washington DC. Du starter som en lille dreng, og du lever i undergrunden, fordi hele staten er blevet ramt af en kæmpe bombe, som har ødelagt det meste. De lever i noget der hedder en Vault og dem er der et par stykker af. Du bliver ældre med tiden og du får dit første våben, som dreng.

Men en dag, sker der det, at din far lige pludselig er væk, også skal du slipper ud af vaulten, men det kommer du ikke bare lige sådan, du skal kæmpe dig igennem, nogle vagter, som er efter dig.
Da du så kommer ud af vaulten, kommer du ud til Washington, hvor du bare kan se hvad der er sket med staten. Der er en masse små byer i washington, fx megathon, som er den første by du kommer til. I den by for du en mission om du vil sørge for at den bombe som ligger i midten af byen ikke springer, eller om du vil få den til at springe, hvis du tager den mission, hvor byen springer, så skal du få den til at spriinge, og når du har fået installeret det. så skal du tag hen til et hotel, hvor du kan se at hele byen springer i luften, og det ser kanon flot ud.

Du skal kæmpe dig igennem, en masser mutanter, og mennesker som, slår alt ihjel som kommer deres vej. Der er mutanter, zombier, kæmpe monstere, osv. Mange steder er ramt af radioaktive stoffer, som skader en hvis man bliver for længe ved det, det kan ende med at du fx kan få en arm mere eller noget lignene. Du kan selvfølgelig bliver healet så så det går væk

I starten kan det godt være lidt svært, fordi det er svært at få ammo til dine våben, så der vil det være bedst, hvis du bruger et bat, til at slå dine fjender ihjel. Der er mange våben med i spillet, og du kan endda lave dine egne våben. Det kræver bare at du skaffer nogle metal ting først. Du kan selvfølgelig også få armor, til at beskytte dig og et af de bedste du kan få, er brotherhoods of steel, som de fleste foretrækker, du kan også få et som hedder, enclave t-07 som gøre dig usynlig og som er svært aat ødelægger.

De har lavet rigtig mange ting ved spillet, fx at du kan hacke i det, det er meget svært i starten men længere hen bliver det nemmere, når du går i level, kan du bliver bedre til at hacke, eller rettere sagt du kan hacke på flere computere. Når du går i level, kan man gør mange ting, du kan vælge at bliver bedre til nogle ting, som fx big weapon, eller lock pick, lock pick er, når du skal åbne en døre eller en kiste, kræver det en hvis skills, før du kan prøve at lukke dem op. Du skal bruge hårnåle for at åbne dem.

Noget af det fedeste de har lavet i spillet er VATS (Vault-tec Assisted Targeting System). Det er sådan wr sigte system, hvor tiden går i stå, også kan du sigte på fjenden, og der kan du også se hvor store chancen er for at du kan ramme fjenden, og hvor meget du skader fjenden, det var noget jeg blev facineret af.

Hvis du ikke er til oblivion, så skal du nok ikke købe spillet, fordi det er ligesom det, men du spiller bare i fremtiden, for du bruger skydevåben i stedet. Jeg kunne ikke li Oblivion, synes det var utrolig kedeligt, men alligevel tog jeg chancen, og købte spillet og i starten var det kedeligt, men længere hen blev det rigtig spændende og blev helt revet af det, men det havde måske også meget at gør med at der var så meget man kunne udforske, også fordi at det er et FPS spil.

Holdbarheden er god i det, jeg tog 35 timer om at gennemføre spillet og var i level 24.
Men det kan tager noget længere tid, hvis du udforskere staten, og det burde jeg havde gjord, fordi du kan finde nogle fede steder, fx kan du få en hund, som hedder dogmeat, du kan finde rum, hvor der stort ikke er andet end våben eller ammo. Der er så meget man kan se i spillet.

Lyden er også rigtig god, især da megathon springer i luften, eller når du fyre en bombe af. der er ikke så meget dårligt jeg kan sige om det.

Grafiken er helt vild flot, det er noget af det bedste grafik jeg nogensinde har set før, der er lidt små fejl, men dem ligger man overhovedet ikke mærke til.

i mine øjne er spillet det bedste i 2008, det er ihvertfald værd at købe, du vil ikke fortryde det.