Halo 3

Jeg er selv en garvet xbox spiller, så det stod klart, at min førstepriotet var Halo 3, eftersom at jeg både havde slidt 1'eren og 2'eren op.

Og allerede 2 minutter inde i spillets første bane, kunne jeg mærke at Bungie ikke var ude og skide på bøhmandens mark. Da jeg så grafikken var det den samme følelse som da jeg spillede både Halo 1 og 2, altså kærlighed ved første blik. Kampsystemet er dog ikke ændret særlig meget, men de har dog tilsat nogle små detaljer som at man kan samle nogle ekstra midler op som f. eks. et bubbel shield. Ikke at det ændrer det store, men gør dog kampene en smule mere interresante.

Som altid er lyden overtruffen, specielt når man hører shotgunens patroner ramme jorden. Forbedringen er tydelig, iforhold til 2'eren. Desværre kan man ikke prale med at warthoggen lyder som en aston martin vanquish. Lidt mere som en elbil. Men man må stadig sige at lyden er fantastisk. Når kanonerne brøler og maskinegeværnes raslen lyder, tror man virkelig at man er havnet i en slagmark i fremtiden. Musikken gør kampende meget mere indtense igenem hele story kampagnen. Også i menuen når man hører det buddistiske munkekor. Kort sagt: man føler sig til rette.
Grafikken har fået en ordentlig omgang. Bare det at se skuddet fra ens sniper bore sig ind i en modstanders hoved, fylder en med fryd. Eksplosionerne er dog lidt stive, men lige så snart man hører lyden tilgiver man.

Kampagnens knap 9 timers underholdning er meget varieret, og sikrer siger i hvertfald en gennemspilning op til 3 gange fra min side. Historien tager sted et stykke tid efter 2'eren slap. The Covenant er tilbage, og endnu en gang må Master Chief ud og ødelægge deres skovtur. Hele kampagnen er en fryd for øjet, og efter de 3 gennemspilninger rykker man videre til den pragtfulde, smukke og ekstraordinære online del.

Dette paradis må være det største plus ved hele spillet. man kan nu lave sine egne baner og sætte dem på din fileshare. Man må sige, at folk/mig har været meget opfindsomme og blandt andet lavet kæmpe robotter som forestiller f. eks. en drage. Aldrig har en online del været så gennemført. Alene det du sidder med et headset, og lytter til de andres stemmer giver dig en vis fornemmelse af krig. Du kan, ikke bare kun side og nyde det alene hjemme i daglig stuen, men kan nu også tage en ven med i splitscreen. Dette fungerer lige så perfekt, som når man binder sko; altså upåklageligt. Jeg har selv mindst fået 20 nye friends.

Spillet står helt klart som en milepæl, både i spilgenren men også i mit hjerte...lol

Brugeranmeldelser22
Samlet karakter: 7.9/10