The Club

Skrevet af: Nike   2008-06-26

The Club er lavet af Bizzare Creations, det samme firma der laver Project Gotham Racing serien. Project Gotham Racing serien klarer sig godt, og nogle folk siger at det er Xboxs svar på Gran Turismo. Men lige nu P.T. har Bizzare besluttet sig for at lave noget andet, og The Club er resultatet.

The Club er navnet på en hemmelig organisation. Her kommmer alle mulige fra kendte super stjerner, og olie sheiker, til millonærere og presidenter. Her vædder de på folk, der skal igennem arena agtige begivenheder, og dræbe så mange som muligt uden selv at dø.

Længere går historien ikke. Faktisk skal du læse manualen før du får det overstående at vide, fordi spillets intro bruges kun til at præsentere der 8 spilbare personer der er i spillet. De har værd en slut forfilm, men der er overstået før de overhovedet er begyndt. Det føles som historier i spil som Tekken og Soul Caliber, men der var i det mindste mere historie i de spil, end der er her.

The Club er et trejde persons skydespil i stil med Kane & Lynch, dog uden hold elementer. Du kan skyde mens du går rundt, eller trykke på venstre trigger for at sigte, og være mere præcis med dit våben. Dog er der faktisk ikke særlig mange våben, og efter 2 baner har du prøvet at bruge dem alle sammen.

Der er fem modes. Sprint hvor du skal fra A-B og dræbe alt hvad du ser. Time Attack hvor du skal løbe i omgange rundt om banen, og slå folk ihjel og holde din timer op at køre på samme tid. Run The Gauntlet er det samme som Sprint, bare med en timer. I Siege er du inde for et markeret felt, og du skal forsvare dig selv imod fjender, for et bestemt stykke tid. Hvis du forlader det markeret område har du 5 sekunder til at komme tilbage før du dør. Der bliver forklaret at du skal forsvare din position imod fjender men det er en stor løgn, fordi den mode og Survivor er faktisk det samme.

Dog uanset hvad har alle modes det samme mål, dræb så mange fjender, så hurtigt som muligt, og lav den største high score du kan. Det simpelt og gammeldags, og om det er sjovt er en smags sag. Jeg fandt nu spillet sjovt, og at prøve at holde sin høje combo kørerne kan være intenst.

Desværre bliver spillet ødelagt af 2 ting: kort levetid, og mangel på variation. Der er 8 baner i alt, og mellem 5-7 missioner i hver, og de tager ikke mere end et par minutter. Og på trods af at spillet har 49 events og 8 baner, så ændrer tingende sig aldrig, fordi det er altid det samme du går igennem. Her er hvad du skal gøre: Starte banen, gøre så godt du kan, og kunne bane layout uden ad. Gør du det klarer du det.

Person galleriet bliver præsenteret med forskelle i Strength, Stamina, og Speed, men faktisk er der ikke en eneste forskel på personerne. De spiller ens, og deres egenskaber er det samme, så det er faktisk bare 8 forskellige kostumer af den samme person.

Spillet har også et problem med balancering af high score. Hoved kampainen er turnering, hvor du skal slå første pladsen for at vinde gul, men denne mode har problemer. Først og fremmest, er det meget svingende med at få første pladsen. I nogle baner er det pære let at opnå, mens i andre er det næsten umuligt hvis du ikke laver en masse headshots. Det andet er, at der er bronze, sølv, og guld at opnå,, men du åbner ikke noget for det. Hvis du får bronze første gang du går igennem en bane, åbner du alt. Får du guld på den samme bane derefter åbner du intet.

Spillet er faktisk over stået efter sølle 3 timer. Der er flere personer at spille som, men du behøver ikke at køre hele turningeren igennem med alle personer. Bare gør det med en, og så bagefter tag en bane igennem med en mand for at få deres korte slut forfilm. Det eneste der kan bringe dig tilbage er achievements. Der er også online, men ingen spiller det (Online delen er ikke regnet med i spillets endelige karakter).

Grafisk er det ok. Personerne er godt lavet, og omgivelserne er ok. Frame rate er også godt stabil hele vejen. Men selvom det er sagt, er The Club ikke noget der presser hverken din 360, eller PS3 til det yderste. Hvis det overhovedet presser noget som helst på disse maskiner.

Lyden melder sig ikke særlig meget. Våben lyder billige, men har alligevel en charme over sig. Musik er der, men er meget lav, og man ligger slet ikke mærke til det når du kæmper for at holde din 10 combo oppe.

Alt i alt er The Club et ok spil. Det skal have ros for at gå tilbage i tiden. At dræbe en masse fjender og score mange point er noget jeg savner i dag, så jeg var glad for det. Desværre blev spillet ødelagt af for lidt indhold, total mangel på variation, og dovne valg fra udviklerenes side. Det ødelægger spillet en stor del, og for 500kr er det et dyrt medlemsskab. Man kan kun håbe at udviklerne laver en fortsættelse der er bedre.

Samlet karakter: 6/10
1
2