Dansk
BRUGERANMELDELSE

Frontlines: Fuel of War

Denne anmeldelse er udelukkende baseret på singleplayerdelen. format: Xbox 360

I en ikke så fjern fremtid, året siger 2024 og olien er ved at slippe op, de resterende ressourcer er ekstremt værdifulde, den politiske kamp om de sidste ressourcer udvikler sig hurtigt til mere end bare politik, 3. Verdenskrig. Der bliver dannet 2 sider, hvor det ene består af et forenet Europa sammen med Amerika, og den anden side består af Rusland med kinesisk støtte. Du indtager, som spiller, rollen som en frisk rekrut i den amerikanske hær enhed "Straydogs". "Straydogs" bliver hurtigt den vigtigste brik i krigen om de sidste olie ressourcer, enhedens opgave er strategisk fremrykning og tage og holde vigtige landmærker.

Spillet er et taktisk actionspil, man skal igennem de forskellige baner benytte sig af forskellige drones for at rykke hurtigere og mere sikkert frem, hvis man ikke bruger strategisk fremrykning og tænker over tingene, så ender det med at man enten dør eller får en længere ildkamp. Banerne er ikke så lineære som mange mener, banerne er i stil med dem man ser fra Battlefield spillene, store og åbne, selvfølgelig har banerne sine begrænsninger.

I spillet får man mulighed for at anvende mange forskellige køretøjer, som man ligesom i Battlefield kan hoppe ind og ud af som det passer en, man kan vælge at benytte sig af disse køretøjer eller lade være. Styringen af jeeps og tanks er lidt svært at vænne sig til, det er f.eks. ikke lige så nemt at styre som det er i Halo spillene. Man kan også komme op og flyve i en helikopter, det er til gengæld rigtig nemt at styre en helikopter i dette spil og underholdende.

Lyden i spillet er rigtig god, når man affyrer den ene salve efter den anden med sin assault rifle, så får man en dejlig tilfredsstillelse. Når man sidder trygt inde i sin tank og skyder efter fjenden i det fjerne, når man sidder med sin sniper rifle og skyder efter fjenderne, når man stormer fjendens forsvarspositioner, når man skyder fjendens helikopter ned med en RPG, lydene er så ekstremt gode, lydene er med til at give en fantastisk spiloplevelse og en form for tilfredsstillelse.

Unreal Engine er med til at give spillet en flot grafisk side, grafikken er på de fleste områder rigtig flot, men nogle baner er simpelthen bare for sjuskede, mange steder har man sagtens kunne gøre noget mere ud af grafikken. Når man spiller sig igennem banerne så er det som at være i et krigsramt område, udviklerne har formået at skabe en stemning af at her har der været kampe tidligere, atom eksplosionerne i spillet er også flotte, men når man laver sådan en eksplosion er det vigtigt ikke bare at blænde spilleren med overvældende lys, her kunne udviklerne sagtens have oppet sig lidt. Alt i alt er grafikken faktisk ret flot, hvis man ser bort fra de baner som er lidt sjuskede.

Spillet har 3 sværhedsgrader, casual, normal og hardcore, niveauerne er godt varierede og hvis man ikke er den mest hærdede first-person-shooter så er casual det bedste valg, det er hverken for svært eller for let, på normal får du strakt lidt mere udfordring, fjenderne rammer bedre og du dør hurtigere, her er det så spillets taktiske side træder i kraft. Hardcore kan jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har spillet det igennem på hardcore.
Singleplayerdelen er dermed godkendt og det er ikke spild af penge at købe dette spil, selv hvis man ikke går online. Spillet kan spilles igennem flere gange, det er i hvert fald ikke sidste gang jeg tager controlleren i hånden og deltager i 3. Verdenskrig.

Grafik: 8
Gameplay: 8
Lyd: 9
Holdbarhed: 8

Så den endelige karakter bliver 8/10

Samlet karakter: 8/10
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10