Dansk
Gamereactor
artikler
Deathloop

Bør du prøve Deathloop i anledning af Goldenloop-opdateringen?

Spillet kommer til Xbox og Game Pass i dag, men på alle platforme lander der desuden en ny opdatering.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Først og fremmest er det værd at slå fast, at dette ikke er en anmeldelse af selve Deathloop, den kan du finde lige her, og den blev produceret i anledning af lanceringen på PlayStation og PC tilbage i september 2021.

Okay, så nu kommer Deathloop endelig til Xbox, og det er landet i dag på Game Pass. Allerede af den årsag er det værd for alle Xbox-ejere at downloade spillet, og give det et skud. Selvom at jeg helt generelt følte at spillet kun delvist leverede på baggrund af sin ambitiøse og unikke opsætning, så er Arkanes spil uden tvivl et skud værd, og leverer ret solid underholdning til den lette pris af... ja, en måneds Game Pass.

Jeg har i den anledning haft mulighed for at spille det igen på Xbox Series X, og har afprøvet den nye Goldenloop-opdatering, der lander gratis på alle platforme, altså kommer indholdet til PlayStation 5. Jeg har lidt løse tanker, om blandt andet spillet selv, dets tekniske tilstand på Xbox Series X og Goldenloop.

Dette er en annonce:

Først og fremmest er jeg ikke som sådan blevet vildere med Deathloop her anden gang. Denne gang hvad jeg hvad jeg skal forvente, så lige så snart den forvirrende (og lange) introduktion er overstået, så er det kun tydeligere hvor lidt kontrol du reelt set har over spillets udfald, og hvor rudimentært det "puslespil" du som spiller skal lægge er.

Deathloop

Det er dog et tveægget sværd, for jeg har samtidig siddet med den følelse, at nu hvor jeg ved hvad Deathloop er, altså et ret så lineært spil med nogle virkelig, som i virkelig lette roguelite-elementer, så er det lettere at dykke lidt mere ned i de centrale mysterier, der er rundt omkring på øen. Jo, kampene er så lette, at snigeri lynhurtigt bliver decideret kedeligt, men det er dog sjovt at finkæmme hvert et hjørne, for Arkane har dog formået at tilføje narrativt krydderi der pirrer nysgerrigheden hist og her. Der er noget Dishonored x-faktor, ingen tvivl om det - der er bare ikke nok af det.

Samtidig bliver jeg dog nødt til at sige, at spillets tekniske tilstand, særligt i forhold til stabil frame-rate på Xbox Series X, har været ret så chokerende. Det skal dog siges at jeg har fået tidlig adgang, dog kun et par dage, men jeg har oplevet ret hovedrystende performance i løbet af de 12 timer det tog mig at speede igennem spillet. Hver eneste gang kameraet bliver rykket for hurtigt, eller man eksempelvis sprinter igennem et detaljeret område, så dykker billedehastigheden ret så signifikant. Dybt skuffende, men det er umuligt for mig at sige om du vil opleve det samme i dag, når du så downloader det.

Dette er en annonce:

Det efterlader os med Goldenloop. Lad mig starte med at sige, at det her er en ret blød opdatering, der ikke alene bør retfærdiggøre en gennemspilning til. Lad os da lige få kigget på hvad den reelt set tilbyder:


  • Et nyt HALPS-våben (en laserriffel) der kan findes i Wenjis laboratorium

  • En ny Fugue Slab, der kan opnås ved at udføre en mission i Karl's Bay om eftermiddagen, og som både kan forvirre fjenden, og i sidste ende vinde dem over på din side med en opgradering.

  • En ny Paint-Bomber fjendetyper, der ofrer sig selv ved at løbe hen til dig og eksplodere

  • Tilføjelser til Masqeurade-evnen fra Juliana

  • Nye 2-i-1 Trinkets der gør det lettere at få flere opgraderinger på én gang.

  • En lettere udbygget slutning på historien


Det er ikke meget, og lad os bare sige at hverken Fugue Slab, HALPS-våbenet eller særligt Paint-Bomber fjenden vil tilbyde meget til den egentlige oplevelse. Slutningen tilføjer mere information, og det må siges at have været tiltrængt, eftersom den originale slutningen var en kende tør, hele rejsen taget i betragtning.

Deathloop

Dårlig frame-rate, kedeligt nyt indhold, det lyder ikke som en anbefaling gør det? Men det er det faktisk, for Deathloop er et ret godt spil, stadig. Det blev offer for klassisk hype, på linje med eksempelvis Cyberpunk 2077, og på egen hånd er det et ret fint lineært action-spil, det er bare ikke det store, frie mysterium som Arkane fik det til at fremstå som.

Giv det et skud, virkelig. Men hvis du har spillet det, så har du altså spillet det.

Relaterede tekster

DeathloopScore

Deathloop

ANMELDELSE. Skrevet af Magnus Groth-Andersen

Deathloop virkede først alt for avanceret, men det skulle vise sig at være simplere end først antaget. Det betyder dog så sandelig ikke at det er dårligt.



Indlæser mere indhold