
Det vil nok være på sin plads at sige, at den høje sværhedsgrad er en integreret del af Souls-serien. Skruede man ned for udfordringen ville spillene miste en stor del af deres DNA, ja, det ville næsten være som et racerspil, hvor fartgrænsen hed 15 km/t.
Men faktisk overvejede Bluepoint, der står bag PS5 remasteren af FromSoftwares ikoniske titel, at introducere en lavere sværhedsgrad. Det forklarer spillets game director Gavin Moore til Washington Post, hvor han i samme ombæring forklarer, hvorfor man endte med ikke at introducere en easy mode:
"This project remakes the work of another development team. While we've made some changes, our core driving mantra has always been to preserve the spirit and intent of the original creators. While we considered and discussed an easy mode, we ultimately decided it wasn't our place — merely being custodians for this amazing game — to add something that would fundamentally alter its balance."
Hvad tænker du om dette? Ville separat easy-mode, der ikke ændrede på grundspillets struktur ,have været et fair tilbud til nye spillere, eller ville der have været tale om helligbrøde?