
Alfa-planerne i listeform 🇸🇪
Det er fem uger siden, at jeg efter måneders søgen købte min Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio og allerede inden jeg havde betalt for bilen og hentet den, var jeg (som jeg har skrevet om) begyndt at bestille eftermarkedsting til den. For ideen har altid været at genopbygge den. At bygge en Alfa Romeo GTA, med sit eget twist. Og den proces er allerede begyndt. Den er blevet tunet med omkring 120 hestekræfter (ekstra) nede i Fjollträsk og de smedede 20" fælge fra GTA, er købt og venter på vask, polering og keramisk lakbeskyttelse i mit lager. Resten af de ting, der vil ændre sig, tænkte jeg, at jeg ville skrive lidt om nu til den kommende vinter, hvor jeg, min gode Fjälltur® og hans bror Oxfillet™ (vi tre, der ombyggede min Nissan GT-R for et par år siden) gør klar.
Den første ting at gøre er at skifte bremsen. Skiverne og klodserne på begge aksler skal udskiftes, efterhånden som de er slidte. De er nok aldrig blevet udskiftet i de 4000 miles, som min bil har kørt. Jeg har bestilt de originale dele fra Brembo og samtidig vil bærestykket blive afleveret til maling. Som det føles lige nu, vil bremsekalibrene være mørkegrå metalliske.
Derefter sænkes bilen. Ikke meget, jeg synes at H&R sættet der ser ud til at være super populært til bilmodellen sænkes for meget og i betragtning af at jeg vil gå fra 19" til 20" fælge og har planlagt at gå 35/30 profil (bag og foran) i stedet for 25/30, Så rulleomkredsen vil ændre sig lidt og hjulkasserne vil dermed også blive fyldt ud, mere. Jeg vil sænke 20 millimeter på forakslen og 15 millimeter bagpå via Eibach.
Det næste skridt efter det er et catback-udstødningssystem fra Akrapovic. Jeg vil ikke have, at bilen skal være så brutalt højlydt, som min Nissan GT-R (Silver Pig) blev efter at have skiftet til et titanium HKS fuldt system, men den skal være lidt mere støjende, da den ikke lyder meget mere end en Passat i sin originale version.
Baglygterne bør udskiftes, da regelmæssig brug af tjærefjerner af ejeren før mig har fået de originale baglygter til at revne i sømmene. Jeg ville også have de sorte GTAm lanterner, som jeg nu fik hjem.
Fronten vil blive udskiftet. Fra motorhjelmskanten og helt ned til jorden vil en eftermarkedsfront fra Koshi Group blive udskiftet, som er en 1:1 kopi af GTA-fronten. Ideen er så ikke at bore huller til kontrolpladen eller holderen til kontrolpladen, men at bruge et lille amerikansk klistermærke, som jeg selv designer og skærer ud af genanvendelig mærkatfolie hos min veninde Peppe hos Pepp Reklam her i Östersund.
På bagklappen skal GTAm-vingen monteres og inden det sker, skal den lille andehalelæbe, der er der fra fabrikken, selvfølgelig skrues af. Forhåbentlig er hulmønsteret det samme, men det ved jeg ikke om før lidt over en uge, når vingen stadig ikke er ankommet.
På bagskærmene vil der blive monteret kulfiberskærmsbreddere, ligesom på Alfa Romeo GTA og GTAm. Jeg er ikke rigtig begejstret for, hvordan de ser ud, men jeg vil virkelig gerne have den brede, fede holdning fra GTA, som betyder, at jeg har brug for disse.
Sidespejle i kulfiber med det italienske flag (i form af striber) vil blive monteret, ligesom på racerbilen, og sideskørter vil blive monteret. Jeg er lidt bange for, at sideskørterne vil gøre bilen for lav til vores elendige Jämtland-veje og vil derfor prøvemontere dem med dobbeltklæbende tape til foråret og så snige mig rundt til en slurk her i byen for at se, om jeg bare kan ødelægge det for mig, med disse - eller ej.
Ud over dette har jeg seks kulfiberdetaljer til interiøret, der vil erstatte sort, mat plast. Blandt andet området omkring gearstangen, plastikken omkring målerhusene og meget mere. Når alt dette er gjort, og de nye karrosseridele er monteret og prøvesamlet, er det meningen, at bilen skal afleveres til fuld lakering i slutningen af Q1 næste år, for at kunne hækles frem til maj 2025. Så... Det ser ud til, at planerne. 😍 Jeg vil selvfølgelig dokumentere rodet og skrive om det her på siden sammen med billeder og video.
Tidligere indlæg fra denne blogserie:
Jeg er nødt til at skifte bil, igen
Leder du efter den perfekte Alpha
Jeg har måske fundet den rigtige bil