Dansk
Blog

Min dag på Gamereactor (Part II)

For efterhånden mange måneder siden skrev jeg en kort blog om mine daglige arbejdsopgaver som chefredaktør på Gamereactor. Modtagelsen var positiv, og I var hurtige til at pointere, at de gerne så mere af den slags indhold på hjemmesiden, et kig ind bag gardinet, et indblik i hvordan den daglige dont foregår på redaktionen, hvordan fejl begås og rettes og hvordan nye initiativer bliver til.

Nu kommer der derfor en efterfølger, som jo giver god mening med den udbredte "sequalitis" der har spredt sig som en steppebrand i både film- og spilbranchen. Hermed følger et relativt detaljeret indblik i det jeg laver hver dag.

Jeg er ene og alene ansvarlig for Gamereactor i Danmark, eller, om ikke andet selve driften. Jeg skriver nyheder, koordinerer freelancere og turer i verden med mine internationale kolleger, oversætter tekster når det kræves, sætter andre i gang med at skrive originale danske tekster når det er muligt, laver vores dagelige udvalg af Facebook-opdateringer og når ja, så sender jeg mails. Tusindvis af mails. Så mange mails. Bare én dag uden... mails.

Jeg møder ind 7:30 hver morgen, og forlader normalt kontoret kl. 16. Jeg har haft mulighed for at møde kl. 9 og smutte igen ved en 17-tiden, men jeg er under den stærke overbevisning at det aktuelle indhold skal pumpes ud fra morgenstunden af, derfor forelægger der nyheder fra omkring kl. 8. Det er nok mere en personlig reference end et egentlig krav, men det er jo hele humlen.

Jeg har min personlige afkrog af vores store kontor, hvor jeg foretrækker at sidde i fred, medmindre Dóri genererer mig, og skrive hele dagen lang. Og sende mails... Her har jeg hovedtelefoner på, og lytter til musik og podcasts der inspirerer mig eller afslapper mig. Og sådan går dagen egentlig.

Det er heftigt at være alene om, og det er fortsat ikke en undskyldning, men en forklaring. Heldigvis får jeg hjælp fra min fantastiske stab af freelancere, som både hjælper med at anmelde spil men også at levere nyheder, blogindlæg og livestreams. Det er stadig det der gør oplevelsen tålelig.

Ydermere er både Dóri og jeg gået hen og er blevet endnu mere travle med tilføjelsen af flere videokampagner, der kræver vores redaktionelle og formidlingsmæssige kærlige hånd. Videoserier med Horizon: Zero Dawn, Mass Effect: Andromeda og nu Heroes of the Storm tager lang tid at forberede og eksekvere, og det sker alt sammen fra vores kontor i Danmark, men er designet til et globalt publikum. Jeg laver manuskripter, indøver, optager og opstiller, og det sker primært sammen med Dóri, min partner der altid leverer et glimrende stykke arbejde.

Desuden er der mange miniature redaktionsmøder, der konstant finder sted i forskellige afkroge af kontoret. Én kaster en bold op, sender en mail rundt, som der først kan følges op på måneder efter, og som så bliver grundlag for et kort møde, for at der så laves grafik, for at vi optager, efterfulgt af flere... mails. Der er en lang udviklingstid på alle projekterne, men jeg står bag dem, og det kan jeg godt lide. Eksempelvis har vi søsat vores videopodcast (som der også bliver en lydversion af snart), som jeg er utrolig tilfreds med.

Samtidig er vi STADIG ved at redesigne forummet, og det tager, som altid, længere tid end jeg kunne tænke mig. Det er en besværlig, langsommelig proces .

Jeg regner med at levere flere opdateringer af denne slags. Det er uden sproglige krumspring, uden selvhøjtidelighed og uden alt for meget filter. Det er måske en mere ærlig måde at tale til jer på.

I er nogle fantastiske brugere, og det er en fryd at levere indhold til jer.

- Magnus

HQ