En af de mest efterspurgte tekster fra alle jer passionerede brugere, er et indblik i hvordan en helt almindelig arbejdsdag fungerer på Gamereactor, og selvom jeg har ønsket siden min allerførste dag at invitere jer indenfor i dagligdagens trummerum, har den høje produktion af nyheder, anmeldelser, video-indhold og alt derimellem fået mig fra det.
Det slutter nu.
Gamereactor-kontoret ligger i Lyngby, bare et stenkast fra Lyngby Hovedgade, og hver dag møder jeg ind fra kl. 8. Nede ved døren er der alle mulige sikkerhedsforanstaltninger der skal slås fra, og selve kontoret er to etager oppe, og det kan jeg love jer for generer min overvægtige og ringe istandsatte krop om morgenen. Selve kontoret er ét gigantisk åbent lokale, hvor alle de ansatte er spredt sådan lidt rundt omkring. Nede i den ene ende finder vi IT-folk, jurister, finansansvarlige og grafikere, hvorimod redaktionen, som stadig bare består af lille mig, samt GRTV-drengene er nede i den anden ende, adskilt af vores live-studie, som i sikkert er godt bekendt med.
Alarm skal slås fra, kaffe skal sættes over, vinduer skal åbnes på klem, min lille MacBook Pro skal slås til den ene af mine to computer-skærme, kaffe skal hentes, sko skal af, headset skal på, og så er vi ellers klar til at lege redaktionschef i otte timer frem til kl. 16.
For det meste starter dagen ud med ulæste mails, og dem kan der let være en 40-50 stykker af. Det kan være pressemeddelelser, spørgsmål fra læsere, opdateringer fra PR-bureauer og meget mere, og før disse bliver fortabt i mængden af endnu en dags ulæste mails, tager jeg mig lige tiden til at få svaret på dem, og får noteret det jeg nu en gang skal notere.
Bagefter er det fandengalme nyhedstid, og det er en af de centrale arbejdsopgaver hele dagen. Nyhedsstof kommer både som en inspiration af de andre Gamereactor-redaktioner, som jeg konstant er i legesyg dialog med, men kommer også igennem pressemeddelelser og via læsning på andre solide spilnyhedsmedier. Spilmediet er utrolig refererende, så jeg ser Gamereactor DK's nyhedsfeed som en form for greatest hits af dagens nyhedsudvalg fra spilbranchen - det handler om at vælge de rigtige, og det jeg mener passer til jer. Smagsdommeri, uden tvivl. Siden nyhederne ikke altid er tilgængelige i morgentimerne, så er selve skriveriet en igangværende proces der bliver ved hele dagen, også om aftenen når jeg er kommet hjem.
Et andet gigantisk fokus er større tekster, altså anmeldelser, previews, artikler, filmanmeldelser og gadget-tekster som alle enten skal skrives eller igangsættes og overvåges. Mange af spilanmeldelserne produceres af mit utrolig dygtige freelance-hold, som får deres helt egen paragraf i denne tekst, men alligevel er værd at nævne en ekstra gang eller to. Koder til kommende spil skal uddelegeres, anmeldelser skal skrives, tekster fra preview-ture som andre skribenter har været på skal oversættes og sættes til publicering ved embargo. Megen energi går i at sørge for at min "content pipeline" holder, og at der er altid er fede store tekster på vej.
Mange af disse tekster skal desuden lægges på Facebook. Det er ikke den mest inspirerende eller udfordrende del af min dag, men det hele behøver jo ikke at være sjovt.
En af de sjoveste dele af mit daglige arbejde er koordineringen af freelance-holdet, og hvem der laver hvad hvornår. Siden jeg tog over for Lee, hvor jeg i øvrigt selv var freelancer, har jeg samlet mig et enestående hold. Sebastian, Katrine, Magnus, Anders Fischer, Anders Mai, Jonathan og Philip som anmeldere, og ej at forglemme Mike og Claus på nyheder, og Torben som filmanmelder, jeg er utrolig stolt af denne skare af mennesker omkring mig, som er med til at producere svedigt indhold hver dag. Det er dog mig der har kontakt til PR og udgivere, så derfor skal arbejdet uddelegeres og kigges efter, og det går meget af dagen med.
Tit, men dog ikke altid, skal der laves en eller anden form for video-indhold i løbet af dagen, og det er oftest i selskab med vores allesammens Dóri Halldórson (som underholder sig selv med at skyde Nerf-skud på mig på daglig basis). Det kan være en Gamereactor Plays-video, en video-anmeldelse, en Quick Look-video eller noget helt fjerde. Det tager ikke så lang tid at optage, men tager tit meget lang tid at planlægge.
I løbet af sådan en dag kan jeg hurtigt få holdt 10 kopper stærk sort kaffe i ædespalten, og har for nylig døjet med en smule stress der sikkert ikke afhjælpes af sådan en spand helvedesmørke. Sådan er det.
At arbejde som chefredaktør er et fantastisk og stressende arbejde, som kræver at man altid er omstillingsparat og kommunikationsklar. Det er ikke selve tyngden af arbejdet der tynger, men snarere det altid at være "på". Det er gået mest udover mit overskud til at holde kontakt med mine venner og min familie. Min mor er pisse sur over at jeg er blevet så dårlig til at svare på beskeder, men bruger man hele dagen på at kommunikere, vil man egentlig bare gerne undslippe det lidt når klokken er blevet 16.
Jeg nyder det dog stadig utrolig meget, og har meget gnist tilbage til at fortsætte arbejdet og efterkomme jeres ønsker for hvordan Gamereactor DK bør se ud. I denne weekend har jeg dog følt mid nødsaget til at søge retræte oppe hos min mor, hvor jeg lige nu nyder min anden gennemspilning af Deus Ex: Mankind Divided.
I, læserne, er grunden til at jeg elsker det jeg laver.