At debatere, som vi gør hver søndag her på Gamereactor, samt at skrive disse små blogs, er en vigtig grundsten i det fundament, der udgør Gamereactor fremadrettet, og jeg nyder personligt selv at undersøge en enhver afkrog af hjernevævet, for at finde interessante, mangefacetterede og spændende emner, så vi kan diskutere, debattere og måske endda skændes om det vi allesammen elsker: spil.
Så derfor, lad os bare diskutere nogle spil. Det er jo det vi er her for ikke sandt? Så lad os ramme hovedet på det digitale søm, og tage hul på det travle efterår, der faktisk har op til flere store spiludgivelser hver uge, fra nu og til december. Som Anders så sandelig udpegede tidligere, så er tiden jo trods alt begrænset, og lige så er budgettet i virkeligheden, så vi må udvælge vores spiloplevelser omhyggeligt. Vi må studere trailere, lytte til udviklerinterviews og læse previews, for at forsikre os om, at vores tid og penge investeres korrekt, og at vi træffer informerede og ordentlige beslutninger.
Jeg kan ikke forsikre jer om, at alle de spil i vil investere tid og hårdttjente håndører i, alle vil være det værd, men det jeg kan gøre, er at præsenterer jer for min egen personlige liste, og fortælle jer hvorfor netop disse titler holder mig vågen af ængstelig venten om natten.
Star Wars Battlefront
Under Gamereactor Live's dækning af E3 2015, var jeg vært på et ret så langt livestream, hvor vi varmede op til, så og behandlede hver eneste af de store pressekonference, der udgjorde messens første dag. Da vi nåede til EA's store show, og mere specifikt til fremvisningen af Star Wars Battlefront's gameplay-debut, var Gamereactor-redaktørernes Skype-tråd fyldt med harme. De var ikke overbevist. Det så rodet ud, grimt ud endda, og Hoth-banen var alt andet end det de havde håbet på. Jeg læste denne tråd med et halvt øje dog, for jeg var helt opslugt af Battlefront. Fuldstændig blæst bagover. Det her var nemlig lige det jeg ville have. Præcis det jeg havde drømt om, og meget mere til, men jeg havde ikke i sinde at forsvare spillet overfor resten af Gamereactor-netværket, for jeg kunne ikke helt sætte ord på hvorfor. Måske er det bare forkæligheden for Star Wars, der for evigt vil brænde dybt i mit hjerte (jeg er stadig tit klædt ud som diverse Star Wars-figurer), men der er noget ved spillets kerne-gameplay, der taler direkte til mig.
Jeg er selv stor fan af udvikleren DICE's arbejde, så måske stammer en del af interessen derfra, men køretøjerne, musikken, lyden fra våbnene, den knasende sne og den hektiske Star Wars-action gav mig tårer i øjnene, og det skammer jeg mig slet ik.. kun lidt over at indrømme.
No Man's Sky
Jeg ved faktisk ikke om Hello Games' No Man's Sky udkommer i år. Og det er ikke engang bare presse-speak, hvor jeg i virkeligheden sidder med den faste udgivelsesdato foran mig. Ingen af os ved det, ikke engang IGN, tror jeg nok. Hvad jeg dog ved er, at ambitionsniveauet her er højt. Rigtig højt. Altså lige så stort som universet - for det er faktisk hvad Sean Murray og det lille udviklerhold fra Guildford har gang i - at konstruere universet. Det knofedt og kærlighed, og det er lige præcis den følelse man får, når man se No Man's Sky. At dette er et produkt af rendyrket Sci-Fi-kærlighed. Om der så ikke er synderligt meget at lave i dette univers, vides endnu ikke, og udgør da også min store bekymring om spillets kvalitet - funktionalitet, ikke indhold.
Lego Dimensions
Lego Dimensions ankommer på kontoret i dag. Vi har fået pakkens Track&Trace-nummer, og den ankommer i dag. Jeg anede ikke at ventetiden pludselig skulle føles lang, eller at hype-meteret pludselig skulle boble i mit indre - for Lego-spillene, ligegyldig hvor fede de nu engang er, kommer jo hvert år? Ikke?
Denne gang er der et eller andet der er anderledes, og det er ikke engang fordi at TT Games forsøger at bryde ind i Toys-to-Life-genren med Lego Dimensions, eller at man faktisk skal bygge portalen af rigtigt Lego (!). Nej, det er fordi, at licenserne der er involveret i spillet er så forskellige, nogle for voksne og andre for børn. Der er en fuldstændig unik variation af kildemateriale at tage fat på, da Lego spiller kraftigt på diverse licensaftaler, som de har lavet igennem årene. Scooby Doo, Simpsons, Portal, Doctor Who, ja de er her allesammen, og der er noget for alle. At se disse verdener interagere, bliver en sand fryd.
Der er selvfølgelig en del spil at tage fat på, for efteråret er selvfølgelig, som altid, stopproppet med spiludgivelser, og mange af dem ser ganske lovende ud. Hvilke titler ser du frem til i resten af 2015?