Dansk
Blog

Hvor vi er nu, og hvor vi er på vej hen.

Tagget som: Gamereactor, Chefredaktør, Personlig

Jeg blev Gamereactor's nye chefredaktør d. 1 maj 2015, og var det største der nogensinde var sket for mig.

Det er det faktisk stadig.

På tværs af spændende rejser, kærester og afsluttede skoleforløb, var selve det at blive rakt ansvaret for noget, som jeg selv elsker så højt, det mest spændende, udfordrende og magiske øjeblik i mit kun 23 år lange liv.

Derefter ventede noget af en ilddåb.

Bunker af mails, nye freelancere, oversættelser, anmeldelser, nyhedsskriverier og kommunikation med jer skønne læsere, var lidt af en mundfuld.

Det er det også stadig.

Nu føler jeg, at det er tid til at gøre status, tid til at opsummere, og ikke mindst tid til at reflektere over en kort, intens og udfordrende periode i Gamereactor's lange liv. Så nu hvor vi er i gang, så lad os starte med at tage tyren ved hornene: grammatikken. Der er smuttere, og også en del af dem på en almindelig arbejdsdag. Det er beklageligt, og de kommer fra min hånd. Jeg har studeret grammatik ved Københavns Universitet Amager, som i øvrigt var det virkelige livs version af Dante's Inferno, og jeg har tydeligvis gået derfra med mangelfulde mentale noteringer. Det smutter for mig, jeg forsøger at rette og jeres feedback på netop dét område har været fantastisk og konstruktiv.

Dog kan grammatikken, og den til tider lidt "buggede" video hist og her, være en af de mere tydelige tegn på, at Gamereactor ændrer sig. Ikke på en direkte måde, da vi fortsat rapporterer om, anmelder, analyserer og elsker spil, film og musik, men måske mere på en indirekte måde. En udskiftning af nogle af de kreative hoveder, en anderledes debat-artikel ugentligt, et fokus på video og andre tekniske spidsfindigheder under kølerhjelmen gør måske, at du føler at Gamereactor har mistet sin identitet, eller bare ikke længere er det samme, som du ønsker at det skal være.

Her kan jeg beklage igen, for det er ikke min hensigt at på nogen måde fjerne de aspekter ved Gamereactor, som du, og jeg for den sags skyld, elsker, men snarere bygge omkring de fede ting, og skære de knapt så fede væk. Om det lykkedes, ved jeg endnu ikke. Jeg forsøger, det samme gør Philip, sammen med et vidunderligt hold af super dygtige freelancere, der oser af overskud og ekspertise.

Derfor gør det ondt, rigtig ondt, når klagerne kommer. Måske fordi jeg endnu ikke er hårdhudet nok til at indoptage kritikken på en saglig og diplomatisk måde, måske fordi at frugten af ens hårde arbejde er en blandet kurv. Jeg sætter dog utrolig pris på disse irettesættelser, kommentarer og klager, og den konstruktive kritik er en integreret og altafgørende del af min arbejdsrytme.

Jeg vil derfor starte en tråd, hvor i kan spørge yderligere ind til Gamereactor's indre struktur, arbejdsrytme og metoder, så vi kan snakke, diskutere, debattere og ikke mindst lære hinanden at kende, så i kender personen der sidder på Gamereactor DK, og jeg kender jer.

At vide hvornår man skal undskylde, hvornår man skal forklare sig og hvornår man skal holde fast i sin værdighed, er at balancere på et knivsæg. Der er sket en masse positive ændringer på Gamereactor i løbet af de sidste par måneder - som en bedre kommunikation imellem de internationale redaktører, og en mere udbygget streaming-kalender. Dog kan jeg forstå klagerne, og jeg tager dem glædeligt til mig, og arbejder på dem, så Gamereactor kan bevæge sig nye steder hen, og samtidig forblive det i kender og elsker. After all, så er jeg lige interesseret som jer, i at det hele bare spiller.

Hvor vi er nu, og hvor vi er på vej hen.

HQ