En ting der har hersket stor debat om siden begyndelsen af særligt denne konsolgeneration, er hvad spil egentlig bør koste. Nu hvor der findes et utal af andre monetariseringsstrategier, skal markedsprisen så hæves? Det er den allerede blevet, men burde den blive hævet yderligere?
Det argumenterer Baldur's Gate III's Publishing Director, Michael Douse, for at den burde, og han mener at priserne bør hæves på alle spil, sådan så prissætning følger de andre tendenser på markedet, såsom inflation. I et indlæg på X siger han dette:
"I think a game should be priced accordingly with its quality, breadth & depth. I'm not against higher prices, but this arbitrary uniformity just doesn't make sense to me. It feels so unserious. Almost all games should cost more at a base level because the cost of making them (inflation, for one) is outpacing pricing trends. But I don't think we'll get there with DLC promises so much as quality & communication. Everyone's just waiting for GTA6 to do it lol."
Vi går ud fra at han her mener en markedspris på spil der ikke monetariserer yderligere, men hvad synes du om forslaget?