Gamereactor deltager i disse dage ved DevGAMM Gdańsk i Polen, hvor et hav af indflydelsesrige udviklere fra hele verden deler deres viden og erfaringer med større AAA-produktioner med hinanden og pressen.
Eksempelvis fortæller en af manuskriptforfatterne bag Baldur's Gate III, Vladimir Gaidenko, i en masterclass hvordan han og holdet hos Larian gik til at lave det omfattende manuskript til spillet der hyldes verden over:
"The key to branching stories is asking what will happen next," siger han, og det lyder måske åbenlyst, men han snakker her om et mindset, der konstant fastholder en logisk beslutningsstreng, for at sikre at spilleren kan følge begivenhederne spillet fremsætter på en... ja, igen logisk facon.
Han brugte også meget tid på at pointere hvor afgørende det er for manuskriptforfattere og quest designere at have et godt, omfattende opslagsværk, så alle har styr på hvad en given quest er, hvor den skal føre hen, hvem der er involveret og hvilken emotionel respons den skal fremprovokere hos spilleren. Test your stories early, and never stop asking what if," sagde han.
Vi bringer et fuldt interview med Gladienko snart.