Dansk
Gamereactor
artikler
The Witcher 3: Wild Hunt

Bag om det største rollespil

Gamereactor mødtes med holdet bag The Witcher 3: Wild Hunt for at snakke om alt fra arbejdet med PlayStation 4 til spillets hovedperson Geralt.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Du kan læse meget mere om hele The Witcher-serien på dette link.

I har omtalt Wild Hunt som "næste generations rollespil". Hvad mener I med det?
The Witcher 3 kommer kun til PC og til de nye konsoller. Vi vil ikke begrænse os ved at være nødt til at skalere oplevelsen ned til PS3 og Xbox 360, og vi har derfor kunnet skabe en støre og mere levende spilverden. Vi har et helt nyt system til animationer, mere sofistikeret og avanceret dialog, mere subtile bevægelser og grimasser, samt et mere levende og naturligt kamera. For os har det betydet, at vi kan forme Geralt mere som figur, og i Wild Hunt ligner han nu figuren i bøgerne mere end nogensinde. I bøgerne taler Geralt ikke særlig meget, og formidler i stedet føleser og reaktioner med grimasser og ved hjælp af øjenbryn og øjne. De kunne vi aldrig realisere i de gamle spil, men har arbejdet hårdt på at gøre til virkelighed i Witcher 3. Det er lykkedes os at lave et bredere følelsesregister i Wild Hunt end i tidligere spil. Det føles i sidste ende, når man spiller det, som næste generations rollespil.

The Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild Hunt

Fortæl lidt om udviklingen af Witcher til konsoller. Hvordan har det været at arbejde med PS4 og Xbox One?
De nye konsoller er kraftfulde og kapable, hvilket er en lettelse for os. Havde vi udviklet Witcher 3 til PlayStation 3 og Xbox 360, havde vi nok været nødt til at fjerne 60 procent af spillet, mens vi til de nye konsoller i princippet ikke har ændret noget. Som jeg nævnte før gør det, at vi ser på Witcher 3 som et rollespil alene til næste generation.

Dette er en annonce:

Kan dem, der ikke har spillet forgængerne, bare kaste sig ud i Wild Hunt?
Absolut. Vi har designet Witcher 3 på en måde, der ikke kræver at du har spillet de foregående eventyr. Spillet indeholder en fantastisk introduktion, der vil få nye spillere til at føle sig hjemme med såvel figuren Geralt som verdenen, spillet foregår i. Lige nu arbejder vi hårdt på at kommunikere dette til spilverdenen. Man kan sagtens begynde sin rejse gennem The Witcher med det kommende, tredje spil. Hver af de tre spil har deres egen, individuelle historie, og selvom du som spiller vil kunne trække på information fra både forgængerne og Sapkowskis bøger, er det ikke et krav.

The Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild Hunt

Wild Hunt er mange gange større og indholdsrigt end de to forgængere til sammen. Fortæl mere om det.
Verdenen i Wild Hunt er åben, fri, et sandkassemiljø i modsætning til hvordan det fungerede i Witcher og Witcher 2. Vi har arbejdet benhårdt på at bygge en spændende og indholdsrig spilverden, og vi har haft to hold, der har arbejdet parallelt med dels spilmotoren, men selvfølgelig også med historien og selve eventyret. Fansene har ønsket sig et Witcher-spil med en åben spilverden, noget som bliver virkelighed i kraft af Wild Hunt. Jeg kan også fortælle, at vi til forskel fra mange sandkassespil ikke vil trække den aktive spilletid ud med masser af eskortmissioner og andet fyld. Vi har arbejdet hårdt på at fylde hver en lille sidemission med spændende historieknuder og mening. Hvis spilleren vil udforske verdenen i sit eget tempo, er det selvfølgelig muligt. Vil man ikke følge hovedhistorien, kan man lave en masse andre ting. Vi vil have at eventyret føles naturligt og dynamisk, og at spillerne kan diskutere med hinanden om de unikke oplevelser, hver gamer vil kunne nyde godt af.

The Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild Hunt
Dette er en annonce:

Hvis jeg følger hovedhistorien og skipper alle sidemissionerne, hvor langt vil Witcher 3 så være?
Vi sigter efter 50-60 timer uden sidemissioner, og cirka 120 timer hvis man udfører hvert eneste lille side-quest i hele spillet.

The Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild Hunt

Hvor meget har I lært om fortællingens kunst gennem årene, og hvor meget bedre er The Witcher 3 i den sammenhæng?
Vi har selvfølgelig lært en masse, og Wild Hunt vil indeholde stærkere relationer, vække flere følelser og tilbyde en tættere og mere vanedannende stemning end tidligere afsnit. Som spiller vil du opleve et antal meget følelsefulde øjeblikke i spillet, samt en mere intens og spændende historie.

The Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild HuntThe Witcher 3: Wild Hunt

Hvilke svagheder fra Witcher 2 har i forbedret i Witcher 3?
Vi har blandt andet arbejdet meget med at balancere sværhedsgraden bedre end hvad vi gjorde i Witcher 2. Mange gamere klagede over at de døde gentagne gange allerede i spillets prolog, hvilket er noget vi selvfølgelig vil undgå i Wild Hunt. Vi vil bestemt ikke nævnes i sammenhæng med Demon's Souls, hvilket har ført til en masse justeringer når det kommer til sværhedsgraden. Hvis du som gamer ikke vil have at Witcher 3 skal være særlig svært, vil du kunne skræddersy din oplevelse efter dine egne præferencer. En anden del af Witcher 2, der blev klaget over, var kampsystemet, som vi også har arbejdet meget med at forbedre. Da holdet for første gang prøvede Batman: Arkham Asylum blev vi inspirerede og motiverede til at skabe et mere forståeligt og lettilgængeligt kampsystem.

HQ

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold