Dansk
Gamereactor
artikler

Xbox og Bethesda: Spillene de nok aldrig vil lave

Vi har sluppet vores fantasi løs og spekuleret over, hvad Microsoft kan få ud af de 7,5 milliarder dollars de har betalt for ZeniMax Media.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Microsoft chokerede alle, da de i mandags afslørede, at de køber ZeniMax Media, der nu bliver en del af Xbox Game Studios-familien. Tech-giganten har på det seneste haft travlt med at hive prominente udviklere ind i folden, men ingen af virksomhedens tidligere opkøb - inklusiv skaberne af Minecraft, Mojang - kommer i nærheden af dette.

Når den juridiske proces har kørt sin gang, vil Microsoft råde over Alpha Dog, Arkane, Bethesda, id Software, Machine Games, Roundhouse Games, Tango Gamework og ZeniMax Online Studios. Listen er i sig selv imponerende, men når du ser hvilke spil, der følger med, ser det endnu bedre ud. Elder Scrolls. Doom og Quake. Fallout. Wolfenstein. Dishonored og Prey. Med et enkelt stort træk har Phil Spencer og hans hold på Xbox fået styrket deres førsteparts line-up med nogle af branchens største IP'er, og hvis Microsoft fastholder deres Game Pass-strategi vil en bunke store spil med tiden ramme abonnementstjenesten.

Det er uden tvivl et spændende tidspunkt at være Xbox-fan på, og ligesom mange af jer, har vi brugt tiden på at dagdrømme om, hvad der nu kan ske, hvor alle de store udviklere er samlet under det samme banner. Vi har derfor skabt en liste af usandsynlige drømme samarbejder mellem eksisterende Xbox-studier og de nyligt opkøbte studier for at lave en ønskeliste, der nok aldrig vil se dagens lys. Og så - i ingen specifik rækkefølge - kommer her en liste over spil, vi gerne vil se.

Dette er en annonce:

Obsidian vender tilbage til Fallout-universet og laver New Vegas 2

Lad os starte med den åbenlyse. New Vegas landede tilbage i 2010, og selvom der var flere bugs end Amazonas skovbund, så endte det stadig med at blive en sand kultklassiker. Fansene har længe hungret efter en Obsidian-skabt efterfølger, men det er aldrig blevet til noget. Nu dog, med både Obsidian og Fallout under det grønne Xbox-banner, hvad skal så stå i vejen for den imødesete efterfølger? Som udgangspunkt ikke noget.

Xbox og Bethesda: Spillene de nok aldrig vil lave

id Softwares Halo

Dette er en annonce:

Halo har siden egen unikke pacing og stil, og Microsofts har de kompetente 343 Industries i gang med Halo Infinite (og mere generelt alt Halo), så der er virkelig ingen grund til at sætte id Software, skaberne af Doom, til at arbejde på et nyt spil i serien. Men forestil dig bare for et øjeblik, Master Chief smadre igennem en blodig horde af Covenant og Flood-fjender, mens at han bruger sit våbenarsenal til at skabe så meget kaos som overhovedet muligt. John 117 bliver ofte kaldt en "dæmon" af sine fjender i Halo, og sidst vi tjekkede, var id eksperten på det område.

Xbox og Bethesda: Spillene de nok aldrig vil lave

Arkane kaster sig over Perfect Dark

Der florerer allerede mange rygter om, at et spil sat i Perfekt Dark-universet er undervejs hos The Initiative, men det er simpelthen ikke vildt nok til denne artikels formål. I stedet vil vi hellere spekulere i et Perfect Dark-spil fra Arkane, med high-tech gadgets, intense stealth-sekvenser og knivskarp, eksplosiv action. Det er alt for længe siden, Joanna Dark sidst trådte frem på vores skærme, og hun er måske alligevel på vej, men hvis vi skulle vælge et studie til et nyt spil i serien, ville skaberne af Dishonored stå øverst på listen.

Xbox og Bethesda: Spillene de nok aldrig vil lave

En Xbox MOBA ingen ville spille

MOBA-toget har for længst forladt perronen, og ingen ville være vanvittige nok til at investere de massive summer, det ville kræve at indhente League of Legends og Dota 2 på nuværende tidspunkt. Hvis Blizzard ikke kan klemme sig ind med Heroes of the Storm, så er det svært at se andre gøre det. Og dog... hvis der er et team med nok IP'er til at samle en geding bunke hårdkogte helte til et nyt MOBA, så er det Xbox Game Studios.

Xbox og Bethesda: Spillene de nok aldrig vil lave

Quake Champions møder Halo og Gears

Vi gjorde os de samme tanker om hero shooters, og så kom vi i tanke om, at Microsoft netop har købt en af slagsen. Med id Software under vingerne har de også fået rådighed over Quake Champions, free-to-play spillet bygget op omkring frags, massive rakethop og lynende hurtigt FPS-gameplay. Master Chief og Gears-banden ville passe perfekt ind, og det er blot toppen af isbjerget.

Xbox og Bethesda: Spillene de nok aldrig vil lave

Doom Guy og vennerne får lidt Killer Instinct

Lad os være ærlige, Bethesda har en hel masser karakterer i deres katalog, der ville passe perfekt ind i det ultravoldelige kampspil Killer Instinct. Doom Guy og B.J. Blazkowicz ville føle sig mere end hjemme i en nævekamp mod dinosaure, varulve og sværd-svingende skeletter. Rash fra Battletoads var en uventet karakter, der formåede at klemme sig ind, så det kan sagtens ske, ikke?

Xbox og Bethesda: Spillene de nok aldrig vil lave

Doom Tactics eller Doom Wars - Vi kan ikke rigtigt beslutte os

Et Doom-spil med taktiske elementer, ligesom vi har set i Gears Tactics, eller et real-time strategispil på samme vis som Halo Wars 2 - vi kan ikke rigtigt beslutte os for, hvad vi helst vil se, og der er gode argumenter for begge tilgange. Når det er sagt, så ville vi elske at bekæmpe helvedes tropper på mere taktisk vis, og både real tid eller turbaserede kampe ville være en spændende approach.

Xbox og Bethesda: Spillene de nok aldrig vil lave

Inxile bringer Fallout tilbage til de isometriske røder

I tidernes morgen var Fallout et isometrisk RPG. Det var også en spirituel efterfølger til Wasteland. Inxile, studiet bag Wasteland 2 og 3, er ejet af Microsoft og opstod af askerne fra Interplay, studiet bag det originale Wasteland og de to første Fallout-spil. Så hvor vil vi hen med alt dette? Vi foreslår ikke at et isometrisk Fallout skulle erstatte de nuværende førstepersons-spil, men der må da være rigeligt med plads til at eksistere ved siden af? Hvis Microsoft går i den retning, har de allerede det perfekte mandskab til jobbet.

Xbox og Bethesda: Spillene de nok aldrig vil lave

Forza: Rage

Forza-serien har bestemt ikke været bange for at eksperimentere førhen med både Lego og Hot Wheels-biler linet op i startfeltet. For at fejre købet af Bethesda, ville det derfor kun være passende at se køretøjer og racerbaner inspireret af Rages post-apokalyptiske verden. Der er masser at vælge imellem fra den ikoniske Phoenix til monster trucks og tanks som Boomaen. Vi har allerede set en Warthog (Halo) i Forza før, så vi ved, det kan lade sig gøre.

HQ

Age of Tamriel

Age of Empires serien har snart fået en komplet make-over. De tre nummererede titler er allerede blevet opdateret, og kun Age of Mythology mangler en fuld remake eller remaster. Når det er overstået, bliver strategi-specialisterne fra World's Edge nødt til at kaste sig over et nyt projekt. Heldigvis har vi en opfordring til dem: der er tusindvis af års historie at udforske i fantasy-universet Tamriel, og Elder Scrolls-serien tilbyder et væld af forskellige faktioner at vælge imellem. Det alene ville give studiet og dets samarbejdspartnere masser at arbejde med, og vi tror, at et ekspansivt strategispil sat i Bethesdas fantasiverden ville være et perfekt match.

Xbox og Bethesda: Spillene de nok aldrig vil lave

Oblivion: The Adventure Game

Narrative adventure-spil er for alvor blevet populære. Selvom Telltale Games, der i sin tid sparkede døren ind, nu lever en underlig zombie-tilværelse, hvor de fjerne farver fra Batman, så råder Microsoft stadig over en talentfuld udvikler med speciale i skøre eventyr i form af Double-Fine. Og hvilket projekt vi har til dem!

Elder Scrolls: Oblivion har allerede medført tusinde memes, og at for alvor udforske dets dybe karakter og sindrigt skrevne dialog ville være noget nær en drøm. Bare forestil jer de dramatiske dialog-valg, man skal tage undervejs.

"[Player], we sealed the Oblivion gate, but I wonder are we truly free, or does an even greater threat loom in our midst?
(X) I don't know you, and I dont' care to know you
(Y) I heard that thieves broke into the Arcane University, the Imperial Legion Compound, and the Temple, all on the same night! Wait a minute, let me do that one again.
(A) *cough* *cough*

Det skriver jo nærmest sig selv.

Xbox og Bethesda: Spillene de nok aldrig vil lave

Kan du komme på bedre ideer? Utvivlsomt, så del gerne dine vildeste crossover fantasier i kommentarfeltet.

HQ


Indlæser mere indhold