Dansk
Gamereactor
artikler
Guild Wars 2

Guild Wars 2: Sylvari-racen

Vi har snakket med Jeff Grubb og Ree Soesbee, der begge arbejder med baggrundshistorie og sammenhæng hos ArenaNet, samt Kristen Perry, der har ansvar for figurdesign, om den nyeste race i Guild Wars-universet.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

"Sylvari-racens historie starter lige knap 250 år før de første medlemmer af racen ser dagens lys", fortæller Grub. "Hen mod slutningen af det originale Guild Wars finder krigeren Ronan nogle mystiske frø i en godt gemt hule. Han tager et af disse frø med sig, og fortsætter sin rejse med intentionen om at vise frøet til sin familie, når han er vendt hjem. Da han kommer hjem, opdager han til sin rædsel at hele hans landsby er blevet slagtet, så han planter frøet ved sin families grav, og sværger at han aldrig vil kæmpe igen. Han får selskab af kentaureren Ventari, og sammen tager de vare på træet, der vokser frem af frøet".

"250 år senere har træet, der er blevet kendt som Det Blege Træ (The Pale Tree), vokset sig gigantisk og tårnende højt - langt højere end noget andet træ", forklarer Soesbee videre. "Det er fra dette træ, at sylvari-racen bliver født. Hver dag træder nye sylvarier ud af kapsler, der vokser på træet. De bliver ikke født som børn, men derimod som voksne, med en vis viden om verden. Ufødte sylvarier lærer fra Drømmen om Drømme (the Dream of Dreams), en kollektiv hukommelse hvor nye sylvari kan lære af de gamles erfaringer. Denne viden er sjældent specifik - en ny sylvari vil kunne se et sværd, og vide hvad dets formål er, men vil ikke være i stand til at bruge det uden videre".

"Sylvari-racen er en ny race. De første sylvarier vågnede fra Drømmen for kun 25 år siden. Eftersom Guild Wars 2 foregår 250 år ude i fremtiden i forhold til det første spil, siger det sig selv, at denne race er ny i Guild Wars-universet", fortsætter Soesbee. "De prøver stadig at finde deres rolle og plads i verdenen. Deres personlighed er præget af nysgerrighed, og mange sylvari vil du kunne finde langt væk fra The Grove, byen der med tiden har formet sig rundt om Det Blege Træ. Mange sylvarier føler sig kaldet til at opleve og lære om verdenen omkring sig".

Guild Wars 2
Området omkring Det Blege Træ er blevet en større bosættelse for plantefolket.
Dette er en annonce:

Efter at racerne for første gang blev præsenteret i december 2009, blev det annonceret at sylvari-racen ville undergå et visuelt redesign.

"Da vi begyndte at udvikle sylvari-racen, blev vi bedt om at beskrive racen med tre ord", siger Jeff Grubb. "Vi nåede frem til stikordene nobilitet, skønhed og planter. Vi ønskede ikke at lave en traditionel elver-race, men derimod en race der føles fremmed og anderledes, men som samtidigt er smuk og nobel. Som et resultat af dette har vi med årene været gennem en række forskellige udkast for hvordan sylvari-racen skulle se ud i sidste ende".

Kristen Perry, der har hovedansvaret for det visuelle design med denne race, siger videre:

"Vi var forbi alt fra traditionelle elvere og dryader til skovånder, men bevægede os hele tiden mod et mere og mere menneskeligt udseende. Efterhånden som vi gennemgik alle disse muligheder, kom vi frem til, at vi ønskede at gå tilbage til det oprindelige koncept: hvis de skulle være født af et træ, så måtte deres udseende afspejle det ophav".

Dette er en annonce:
Guild Wars 2
Caithe er en af de tolv første sylvarier, der vågnede fra Drømmen om Drømme.

"Som planterace har de en unik anatomi, anderledes end alt andet, vi har set i Tyria", fortsætter Perry. "Vi har set alt fra pattedyr til fugle og øgler, men her har vi mulighed for at arbejde med andre materialer og under andre regler end for de øvrige racer. Vi har villet undgå den traditionelle elver, men samtidigt ønskede vi at lave en smuk race, så vi undgik også den anden ende af skalaen, hvor de var mere træ end humanoide. Vi endte med en slags videreudviklet dryade".

"Når vi siger at de er plantefolk", indskyder Grubb, "så mener vi, at de har blade i stedet for hår, bark i stedet for hud, stammestrukturer i stedet for ben og så videre".

Hvor længe lever en sylvari?
"Det ved ingen endnu, racen har kun eksisteret i underkanten af 25 år, og ingen af dem har vist alderstegn endnu", forklarer Soesbee.

Guild Wars 2
Sylvarierne passer perfekt ind i deres habitat

Kan mandlige sylvari anlægge "skæg"
"De kan ikke vælge forskellige skægvægster i den forstand, men det er muligt at skabe skæglignende strukturer under figurskabningen. At bruge ordet 'skægvækst' bliver i den mest løse forstand, da sylvari ikke har noget hår, men derimod plantestrukturer som har en vis lighed med hår", siger Kristen Perry.

I hulen hvor Ronan fandt frøet, som blev til Det Blege Træ, var der flere frø af samme type. Hvad var det som gjorde, at netop dette frø blev til så unikt et træ?

"Sylvarierne ved det ikke, og det er der heller ikke nogen andre, der gør. Det er ikke noget, der bliver afsløret i spillet - ikke til at begynde med, i hvert fald", svarer Soesbee.

På hvilken måde er Det Blege Træ knyttet til hver enkelt sylvari fysisk? For at sige det på en anden måde, hvis Det Blege Træ bliver skadet eller helt ødelangt, vil sylvarier langt væk så kunne mærke det?

"Da det ikke er sket endnu, vil dette være ren spekulation fra en sylvaris ståsted", begynder Soesbee. "Det vi ved er, at sylvari-racen har en empatisk sammenknytning til hinanden. Det er ikke sådan, at de kan læse hinandens tanker eller mærke hinandens tilstedeværelse, men to sylvari vil kunne føle, hvordan andre sylvari i nærheden har det. Det Blege Træ er det stærkeste udtryk for denne følelse, så man kan spekulere i, at hvis træet kom til skade, ville det være muligt for sylvarierne at mærke det".

Guild Wars 2
Sylvari kommer i mange forskellige farver og former

Martin Kerstein har tidligere sagt, at Det Blege Træ vælger grundlæggende egenskaber ved hver enkelt sylvari, som for eksempel køn. Betyder det, at træet er bevidst på en måde?

"Jeg vil ikke sige, at det er træet, der bestemmer den slags ting. Det kan diskuteres", siger Soesbee. "Men når det kommer til om træet er bevidst, så er svaret ja. På samme måde som du kan tale med dronning Jennah i Divinity's Reach, så kan du gå hen til foden af træet og tale til det. Det Blege Træ har en form, det kan fremtræde som - gult lys eller en uhåndgribelig tilstedeværelse - og hun kan snakke med dig".

"Detaljerne her er ikke helt fastlagt endnu", indskyder Grubb.

Det Blege Træ er nærmest en regent i sylvarierne samfund. Hvordan kommer sylvarierne frem til hvad træets vilje er?

"Som sagt kan man snakke med træet. For det meste generer sylvarierne ikke træet med mindre, uvigtige spørgsmål", fortæller Soesbee. "Der er det mere de Førstefødte (the Firstborn), de tolv sylvarier, der har været i verdenen længst og som har mest erfaring, som tager sig af ledelsen af samfundet".

"Vi har snakket lidt om, at forskellige sylvari er født på forskellige tidspunkter på dagen. Morgen, middag, aften og nat har hver sin Førstefødte til at lede sig", fortsætter Grubb. "Sylvariernes ambassadør i Divinity's Reach er en anden Førstefødt. Caithe, medlem af eventyrgruppen Destiny's Edge, og Faolain, leder af Mareridtshoffet (The Nightmare Court) er også begge førstefødte.

Guild Wars 2
ArenaNet har virkelig skabt et magisk præg over sylvariernes fødested

De sylvarier, der endnu ikke er vågnet, er de bevidste mens de lærer fra Drømmen om Drømme?

"De drømmer, og på samme måde som med almindelig søvn ser de billeder og oplever ting, men når de vågner føles det hele meget fjernt, præcis som i en almindelig drøm", forklarer Soesbee. "Noget af det vi gør, for at få dette aspekt af sylvarierne ind i spillet, er, at vi lader spilleren starte i drømmen. Der er en trussel i Drømmen, som du bliver kaldt til at bekæmpe. Efter truslen er fjernet, vågner du fra Drømmen ved Det Blege Træ. Mange af dem, der vil spille som sylvari, ved ikke så meget om dem på forhånd, og derfor vil vi ikke have, at Drømmen var noget, som de kun hørte om i datid. Vi ville gøre den til en del af spillet.

Sylvarierne tror at deres rolle i verdenen er at bekæmpe de Ældre drager. Har de nogen tanker om hvad deres opgave bliver, efter dragerne er besejret?

Ja, men jeg tror de er klar over hvor stor en trussel dragerne er, så de kan ikke tillade sig at filosofere over hvad der kommer bagefter, før de er sikre på at de overhovedet kan besejres", forklarer Soesbee entusiastisk. "Trods alt er der endnu ingen, der har formået at dræbe en ældre drage endnu".

Hvordan ser sylvari på det at høste fra naturen, som for eksempel at fælde et træ for at bruge det som brændsel?

"De ser en cirkel af liv. Hvis du fælder et træ for at sørge for, at din familie ikke fryser ihjel, så er det fint, men de vil nok også mene at det rigtige ville være at plante et nyt træ hvor det gamle stod", siger Grubb. "Derfor er de kritiske over for hvordan charrerne kan rydde en hel bjergside for træer uden at plante nye".

Guild Wars 2
Sylvarierne har også et botanisk præg, når det kommer til tøj

Apropos, hvordan ser sylvarierne på de andre centrale racer i spillet?

De kommer rigtig godt overens med menneskene. De kommer også godt overens med nornerne", siger Soesbee. "Der er noget friktion mellem sylvarierne og charrerne, netop fordi charr-racen er så industrialiseret".

"Hvad angår asura-racen, så fik sylvarierne et uheldigt førstegangsindtryk af dem", fortæstter Grubb. "Da de første sylvarier kom i kontakt med asuraerne, misbrugte enkelte asura sylvariernes naivitet til at få med i nogle farlige videnskabelige eksperimenter. Ingen ar racerne er direkte fjendtlige mod hinanden, men der er en vis friktion".

Hvor stor en faktion er Mareridtshoffet?

De omfatter omtrent en sjettedel eller en ottendedel af racen", fortæller Soesbee. "Mareridtshoffet blev dannet relativt kort tid efter de første sylvarier kom ned fra Træet, og de får stadig nye medlemmer. Begge sider får konstant nye medlemmer, da der fødes nye sylvari hver dag, men den gode side har en tendens til at blive proportionelt større".

Hvordan ser Mareridtshoffet på de ældre drager?

De føler i lighed med de andre sylvari, at de ældre drager er en trussel, som det er meningen de skal bekæmpe. Dragerne vil ødelægge verdenen, og selv Mareridtshoffet har brug for en verden at leve i", fortæller Soesbee, og fortsætter: "Det betyder ikke, at de ikke er onde - det er de uden tvivl. De mener, at Træet blev påvirket af Ronan og Ventari, mens det stadig var et lille skud, og at de er tættere på det, træet ville have været uden denne påvirkning. Deres syn på hvordan Det Blege Træ burde være er uden tvivl ondt".

Guild Wars 2
Tro mod sin natur er sylvari-arkitektur præget af planter

Når man skaber sin figur, hvilke baggrundsspørgsmål vil sylvari-spillerne kunne svare på?

"Alle racerne har et spørgsmål under figurskabelsen, der deler dem ind i undergrupper", svarer Ree Soesbee. "Menneskerne har deres sociale klasse, charr deles efter hvilken region, de tilhører, og så videre. Sylvari vil kunne vælge hvilken tid på dagen, de bliver født fra Det Blege Træ. Hvad hver spiller vælger vil have indvirkning på deres personlige historie. Du vil kunne vælge mellem morgengry, dagtid, skumring og nat. Dem, der er født om morgenen, er ofte eventyrlystne. Sylvari der fødes om dagen er kendt for at være mere krigeriske end andre sylvari. Er du født om natten er du mere hemmelighedsfuld".

Hvilke kæledyr kan en sylvari ranger vælge at starte med?

Det er ikke endegyldigt besluttet endnu. De kæledyr, du kan vælge i starten, vil reflektere deres natur, på samme måde som en hund passer til mennesket, og de krigeriske charr kan vælge en kæmpeskorpion", fortæller Grubb.

"Et af kæledyrene, du kan vælge som sylvari, er en type hund som vi har kaldt Soran Mastis", siger Soesbee. "Det er et dyr, der bliver født fra Det Blege Træ på samme måde som en sylvari selv bliver det, men den er ikke selvbevidst som en sylvari er det. Sylvarierne ser på disse dyr omtrent som mennesker ser på hunde - de er værdsatte kæledyr".

Guild Wars 2Guild Wars 2

Relaterede tekster

Guild Wars 2Score

Guild Wars 2

ANMELDELSE. Skrevet af Jostein Holmgren - GR NO

Her er Guild Wars 2-dommen! Efter uger i betaen og flere dage med det endelig produkt, er Jostein parat med anmeldelsen.

1
Se Guild Wars 2: Path of Fire i aktion

Se Guild Wars 2: Path of Fire i aktion

NYHED. Skrevet af Anders Baad Mai

ArenaNet har netop udgivet en gameplay-trailer for den kommende udvidelse til Guild Wars 2 kaldet Path of Fire. I denne udvidelse vil du blandt andet skulle tage ud i...



Indlæser mere indhold