Dansk
Gamereactor
artikler

10 hurtige med Miyamoto

Vi mødte Nintendos superstjerne Miyamoto og fik ti hurtige tanker om Nintendo og den kommende Wii U.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Miyamoto er for mange synonym med Nintendo. David Caballero, Gamereactors spanske chefredaktør tog fat i Nintendos frontmand for ti hurtige tanker omkring Zelda, Wii U, Nintendo Land, det nye GamePad og meget mere. Læs med herunder og bliv klogere på spilguruen og Nintendos planer.

Kommende Wii U-gamere
Vores udgangspunkt er at Wii U-gamere vil have minimum en Wii Remote + Nunchuck derhjemme. Endda mindst en Wii MotionPlus. Så vi forventer, at udviklerne har en del frihed i deres valg af interface.

De to skærme og Wiimote
Måske vi kunne skabe et spil, hvor vi både kan pege med Wii Remoten på tv-skærmen og Wii U GamePad-skærmen. Nu skal vi bare have remoten til at kunne kende forskel (griner). Men det er jo bare et spørgsmål om teknisk snilde.

10 hurtige med Miyamoto
Dette er en annonce:

Zelda og Retro Studios
Retro Studios er ikke en vanvittig kandidat til at lave det næste Zelda-spil, det er teoretisk ganske muligt. Men indtil videre er designet og historien i franchisen blevet skabt internt i Nintendo, og sådan bør det forblive. Retro er ganske sikkert kvalificerede, men holdene skal være i tæt kontakt med hinanden, og da Retro ikke er i Japan, ville kommunikationen blive for svær. Vi holder dem til projekter, der er mindre afhængige af konstant kommunikation.

Nintendo Land
Kigger vi på Nintendo Land, så er jeg sikker på, at mange udviklere vil komme på nye teknikker og ideer, som de nu kan virkeliggøre med Wii U. Det vil helt sikkert resultere i masser af interessante projekter. Vi skabte Pac-Man vs (for ni år siden), og selvom Nintendo Land har ting til fælles med dette projekt, så ændres mulighederne med Wii U.

GamePad
6.2 tommer er en ideel skærmstørrelse. Den nyligt annoncerede iPad Mini er nogenlunde samme størrelse som GamePad, og det fortæller mig, at vi er på rette spor.

Miiverse
Med Miiverse vil vi gerne fordre til håndskreven chat. Du vil kunne efterlade beskeder om spil, der vil være vennegrupper, folk der ikke kan gennemføre en bane eller dem der gerne vil fortælle, at de gennemførte et spil.

Dette er en annonce:

Online
Jeg føler ikke at Nintendo har fejlet med online. Vi har arbejdet med online siden NES-dagene (Nintendos 8-bit konsol). Vi tilbød det på Wii og DS. Med Wii U "skal" du være på. Vi føler, at det er det rette øjeblik at tilbyde den mulighed i stor stil.

10 hurtige med Miyamoto
Pikmin 1 er spillet, som Miyamoto er mest stolt over

Spil på begge skærme
Vi er spændte på at se, hvordan udviklerne udnytter de to skærme, vi tilbyder. Vi kender sikker svaret om 3-5 år. Vi laver spil med fokus på begge skærme internt i Nintendo og jeg ved at Ubisoft og andre tredjeparts-udviklere ligeledes arbejder på projekter dedikeret til to skærme.

Spilkreation
Der er ofte tre valgmuligheder når det kommer til at skabe et spil: lav et ingen har skabt før, et som sælger godt i øjeblikket, eller et der fejlede tidligere, og hvor jeg gerne vil have omkamp. Jeg tænker ikke i bestemte genrer, og hvis jeg gjorde ville jeg ikke fortælle det til nogen. Men som hovedregel er det et spørgsmål om, at jeg pludselig føler mig inspireret, og så føler at jeg lave det.

Fremtiden
Jeg har kun to mål lige nu: at finde ud af, hvad jeg kunne tænke mig at skabe, og at sammensætte et hold, der kan skabe uden min indblanden. Hvis der sker noget med mig, skal kreativiteten kunne fortsætte uden mig. Jeg ser masser af muligheder med Wii U i fremtiden. Og jeg vil meget gerne arbejde med denne i fremtiden.

10 hurtige med Miyamoto
Det sværeste øjeblik for Miyamoto er ifølge ham selv en konsol-lancering. Wii U har premiere den 30. november.


Indlæser mere indhold