Dansk
Gamereactor
artikler
Halo Infinite

Vi kigger på Winter Update i Halo Infinite

Spillet er første gang på rette vej imod en lysere fremtid.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Sidste gang jeg kiggede nærmere på Halo Infinite, altså sådan rigtigt, der var Lone Wolves-opdateringen netop landet. Ikke bare fandt jeg både løfterne 343 langede ud, og brød, relativt skuffende, men selve indholdet var et børneplaster på et blødende sår. Spillere flygtede i hobetal, vrede Youtube-brugere uploadede den ene kritiske video efter den anden, og særligt aflysningen af lokal co-op synes at være den dråbe der fik bægeret til at flyde over.

Spørger du Xbox Studios-chef Matt Booty, ja så er de dage bag 343 Industries nu, og den her opdatering, Winter Update, skal være et slags afgørende vendepunkt for en såkaldt "Live Service", der må siges at have været i respirator i lang tid.

Tag dog ikke fejl; jeg elsker Halo Infinite. Jeg forsvarer fortsat kampagnen, selvom at det er tydeligt at 343 også her måtte ofre features for endelig at få spillet ud af døren, og jeg har fået mange, mange gode timer ud af multiplayer-delen, så kompromitteret også den har været. Nej, frustrationen med spillet har udelukkende været kommunikation og eksekvering fra studiets side, der har nærmest har gjort det til at kunst at skuffe, forsinke og vildlede. Med andre ord; det er nu det gælder - hvis Winter Update rammer forbi, så er det slut mellem os, 343.

Dette er en annonce:
Halo Infinite

Så hvordan er Winter Update? Måske er det lettere hvis vi lige gør op hvad den her ret omfattende opdatering faktisk indeholder:


  • To nye maps i form af Argyle og Detachment. Jeg kan kun udtale mig om sidstnævnte, eftersom Argyle hurtigt blev fjernet fra rotationen grundet tekniske problemer, som 343 var hurtige til at indrømme.

  • Forge ankommer endelig i beta-form, som tillader spillere adgang til en række værktøjer der kan bruges til at bygge særlige modes, maps og udfordringer.

  • Et nyt XP-system, der belønner baseret på præstation i kampe, i stedet for udelukkende via Challenges.

  • Et nyt Playlist-system, der gør det lettere at danne sig et overblik og tidsbegrænsede og permanente modes.

  • Local Region Matchmaking og andre Ranked-ændringer

  • Online co-op i spillets kampagne

De centrale nye tilføjelser, såsom de nye maps, og den nye Covert One-Flag mode, er bundsolide for at sige det lige ud. De nye maps er vertikale af natur, og er sågar lavet med spillets nye Forge-beta, som vidner om en lys fremtid for denne udgave af Forge.

Dette er en annonce:

Forge er i sig selv noget jeg kun har leget overfladisk med, men antallet af indstillinger, værktøjer, grafiske aktiver og muligheder er rent ud sagt imponerende. Der findes allerede ret mange kreationer under "Forge" i hovedmenuen. Der er decideret joke-maps, som dette, men der er også sjove udfordringer, som I kan se på denne liste. Forge er noget vi vil udforske mere i fremtidig dækning, men for nu? Ja, så lyder spillets community til at være ovenud tilfredse.

Halo Infinite

Der er også langt om længe et rework af spillets XP-system, men selvom at det er rart at se XP baseret på ens præstation i hver kamp, i stedet for udelukkende igennem Challenges, så spiller sidstnævnte stadig en central rolle for at kunne stige i niveau i det nye Battle Pass. En MVP-medalje giver 50 XP, en gennemsnitlig Challenge giver 200 XP, så nogen gedigen erstatning af det gamle system er det ikke, det er nok snarere et supplement. Men spillet er blevet mere belønnende, så er det svært at brokke sig.

Co-op er også ankommet, altså online co-op, men det fungerer decideret glimrende. Skulle det have været der fra start af? Ja, uden tvivl, men det er nu rart at det er her, og at det virker så upåklageligt. Det er hele kampagnen, hele den åbne verden, der er tilgængelig for op til fire spillere. Kombineret med Mission Replay for samtlige af spillets centrale missioner, ja der er bare mere underholdningsværdi i samme pakke.

For at være helt ærlig, så er jeg imponeret. Ikke bare det, jeg er forhåbningsfuld for spillets Live Service-løfte for første gang i månedsvis. Der er al god grund til at kigge forbi inden længe.

HQ

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold