Dansk
Gamereactor
artikler

Vi snakker med Sonic-veteranen Takashi Iizuka

Næste år har Sonic 30-års jubilæum. Vi har snakket med game designer Takashi Iizuka, der har været med på hele rejsen.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

På trods af en række spektakulære fiaskoer, er Sonic The Hedgehog stadig en af branchens absolutte ikoner. Næste år fylder det blå pindsvin 30, og i den forbindelse har vi fået en snak med Sonic Teams designer Takashi Iizuka, der har været med på næsten hele rejsen og i dag er en af seriens ledende skikkelser.

Hvad var dit forhold til Sonic the Hedgehog før du startede hos Sonic Team?

Iizuka: Jeg startede hos SEGA i 1992 og blev en del af holdet bag Sonic som Game Designer i 1993, så jeg har faktisk brugt næsten al min tid med Sonic.

GR: Hvad er dit bedste minde fra tiden med Sonic the Hedgehog?

Iizuka: Jeg har så mange minder, at jeg ikke kan vælge blot et enkelt. Men fordi jeg var involveret i produktionen af Sonic endte jeg med at leve i USA af tre omgange, så jeg synes ikke, det er en overdrivelse at sige, at Sonic ændrede mit live.

Vi snakker med Sonic-veteranen Takashi Iizuka
Dette er en annonce:

GR: Hvilket Sonic-spil er din favorit, og hvorfor?

Iizuka: Af spillene, som jeg har arbejdet på, er Sonic Adventure 2 min favorit. Jeg kan selvfølgelig lide spillets indhold - karaktererne, historien, spildesignet, lyden osv. Men udover det, havde vi også et sammentømret udviklingshold. Vi havde masser af sjov undervejs, så det spil vækker mange gode minder.

Sonics venner har ikke altid være lige populære blandt fansene, hvis man ser bort fra Knucles og Tails. Hvordan har den nogle gange hårde kritik fra fansene påvirket Sonic-spillene?

Iizuka: Når vi udvikler Sonic-spil, lytter vi altid til fanreaktionerne oven på en lancering. Oprindeligt var det meningen, at Shadow kun skulle optræde i Sonic Adventure 2, men han var populær blandt fansene efterfølgende, så vi bragte ham tilbage i Sonic Heroes.

Dette er en annonce:
Vi snakker med Sonic-veteranen Takashi Iizuka

GR: Har du nogle meninger om det originale Sonic-design til filmen fra 2020, og hvad synes du I sidste ende om filmen?

Iizuka: Oprindeligt var han designet af holdet bag filmen til at ligne en mere realistisk Sonic. Men efter reaktioner på traileren, besluttede vi at ændre kurs og skifte filosofi fra "en virkelighedstro Sonic" til "at placere Sonic i virkeligheden." Jeg er glad for, at vi var i stand til det.

GR: Hvis du skal anbefale et Sonic-spil til nyere spillere, hvor synes du så, de bør starte, og hvorfor?

Iizuka: Blandt 3D action-spillene vil jeg anbefale Sonic Generations eller Sonic Colours, siden de er nemme at kaste sig over. 2D klassikerne er også et godt sted at starte for begyndere, så vi arbejder i øjeblikket på Sonic Origins, der lader dig spille fire klassiske titler.

Vi snakker med Sonic-veteranen Takashi IizukaVi snakker med Sonic-veteranen Takashi Iizuka

GR: Er der nye genrer, du gerne vil udforske med Sonic the Hedgehog

Iizuka: Jeg vil gerne prøve andre genrer end platformspil, som vi gjorde det med Team Sonic Racing i 2019. Action-platformere er ofte fokuseret på singleplayer, så hvis vi udgiver spil i andre genre, ville jeg foretrække noget, der lader dig spille med mange andre.

GR: Hvad betyder det for dig personligt, at Sonic the Hedgehog nu er 30 år gammel?


Iizuka: Jeg er virkelig glad for, at folk stadig holder af den karakter, jeg har dedikeret halvdelen af mit liv til. Jeg er meget taknemmelig over fansene, der har støttet ham igennem alle de år.

GR: Hvad er du mest stolt over fra din tid med Sonic the Hedgehog?

Iizuka: I tror det er det faktum, at Sonic-spil bryder gennem sproglige og kulturelle barrierer og spilles af folk overalt Vi vil forsætte med at bringe Sonic til mange regioner over hele kloden.

Vi snakker med Sonic-veteranen Takashi Iizuka

Således Takashi Iizukas svar. Men hvad er jeres favorit Sonic-spil, og er I optimistiske omkring seriens fremtid?



Indlæser mere indhold