Dansk
Gamereactor
nyheder
Armored Core VI: Fires of Rubicon

Armored Core VI var oprindeligt tænkt som et open world-spil

FromSoftware fandt dog ud af, at en åben verden rent faktisk ville ende med at begrænse spilleren.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

FromSoftware havde sidste år overvældende succes med open world-rollespillet Elden Ring, der løb med utallige priser som årets spil. I næste måned udgiver den japanske udvikler så det længe ventede sjette kapitel i mech-serien Armored Core med undertitlen Fires of Rubicon.

Spillet er en tilbagevenden til det lineære design fra mange af udviklerens tidligere titler, men faktisk var der på et tidspunkt planer om også at lave Armored Core VI: Fires of Rubicon til et open world-spil. Det fortæller spillets producer Yasunori Ogura til Gamereactor:

"I den indledende fase af udviklingen overvejede vi faktisk at tage projektet i en mere åben retning. Men vi valgte det fra, fordi vi ville koncentrere os om monteringsaspektet og den grad af frihed, det giver. Når man udvikler et spil som Elden Ring, vil man gerne koncentrere sig om udforskningen og det at krydse verden. Med Armored Core ønskede vi at koncentrere os om friheden til at samle din mech. Så det betyder, at vi ikke ønsker at lægge for mange begrænsninger i forhold til, hvordan spilleren bevæger sig, eller hvordan de er i stand til at tilpasse deres bevægelsesniveau.

Hvis du har et stort, åbent verdenskort, er du nødt til at begynde at sætte begrænsninger for, hvor spilleren går hen, hvordan de bevæger sig gennem kortet, mech'ens hastighed og den slags. Med disse mere afgrænsede og kuraterede niveauer kunne vi kontrollere det lidt mere og give mere frihed i forhold til, hvordan mech'erne bevæger sig gennem."

Er du nysgerrig på, hvad Armored Core VI kan tilbyde udover lineære niveauer, kan du læse vores interview med FromSoftware.

Armored Core VI: Fires of Rubicon

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold