Gamereactor Danmark. Se de seneste trailere og friske interviews fra de største spil-messer i verden. Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
Gamereactor
nyheder
Redfall

Arkane forklarer hvorfor Redfall ikke anvender Unreal Engine 5

Nøgleordene er, som det ofte er tilfældet, tid og ressourcer.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Microsoft og Arkane har netop afholdt en række preview events, hvor presse og indholdsskabere kunne prøve kræfter med det kommende vampyrspil Redfall. I den forbindelse har Arkane også afsløret en del detaljer om spillet, der udkommer til PC og Xbox Series S/X.

I et interview med WccfTech forklarer creative director Harvey Smith, hvorfor Redfall anvender Unreal Engine 4 og ikke Unreal Engine 5, som ellers begynder at vinde udbredelse blandt mange af de spil, der ikke også udkommer til den forrige generation af konsoller.

"We're using Unreal Engine 4. Halfway through the project, Epic came up with Unreal Engine 5, but the game is based on Unreal Engine 4.26. If we had more time, we would have probably gone with UE5, but it was a lot of work just upgrading to 4.26," forklarer Harvey Smith.

Da Redfall allerede flere gange er blevet udskudt, virker det til at give god mening, at spillet er bygget på en platform, som udvikleren føler sig tryg ved.

Du kan læse vores nylige preview af spillet her.

HQ
Redfall

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold