Dansk
Gamereactor
anmeldelser
The Division 2

The Division 2: Warlords of New York

At skulle betale for en rejse tilbage til, hvor det hele startede, er det hele værd, når miljødesignet er i top, og når bosskampene er langt mere unikke, end vi er vant til.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ
HQ

Det ser ud til, at folkene over hos Ubisoft og Massive ikke bare lod os prøve de allerbedste dele af The Division 2's første betalingsudvidelse, Warlords of New York, da vi fik muligheden for at spille en tidlig udgave af det sidste måned. De placerede os også i en sektion, som gav et godt overblik over, hvad der netop gør det unikt, da det endelige produkt i sandhed lever op til det store potentiale, vi så, da vi besøgte dem i Sverige.

Én af hovedændringerne er tydeligvis settingen, så vi er glade for at kunne sige, at Warlords of New York absolut nailer Lower Manhattan. Det lykkes artisterne at lave ruiner og krigshærgede omgivelser, som ganske enkelt ser fabelagtige ud, men på samme tid adskiller de sig fra Washington. Nogle spillere var bekymrede for den manglende sne som følge af sommer-settingen, men kombinationen af juledekorationer og varieret vejr er noget, som har fået os til at tage en del screenshots på det sidste.

At løbe rundt i de smalle gader, gyder og små lejligheder ændrer virkelig også atmosfæren og måske endda spillestilen, idet det giver jer, der foretrækker shotguns og SMG's gode muligheder for at rasere fjenderne. Det betyder ikke, at du ikke oplever skududvekslinger i større og mere åbne områder. Lad os bare sige, at Financial District og andre dele af Lower Manhattan rummer adskillige bygninger, hvor både parker og interiør giver dig mere end nok rum til at udforske både horisontalt og vertikalt.

Dette er en annonce:

Prikken over i'et er detaljegraden og de fede Puzzles, der er spredt ud over verdenen. Forladte køretøjer, bunker med skrald, ødelagte skyskrabere og gadehunde bidrager til den miljømæssige historiefortælling og fodrer vores fantasi med teorier, mens verdenen, som er tre eller fire gange så stor som DC's, har givet udviklerne mulighed for at fylde den med skjulte områder, som i den grad kræver udforskning/parkour og/eller hjernevridning. At blive belønnet med fantastisk udstyr føles endnu bedre efter at have skudt en sikringsboks, fiflet med et par computere eller efter endelig at have fået øje på og skudt et velgemt klatrereb, som nærmest får dig til at tænke, at du er den eneste i verden, der har fundet det. Sådan forholder det sig ikke kun i den åbne verden, men i lige så høj grad i missionerne.

For du er naturligvis ikke tilbage i New York for at gå på sightseeing. Du er der for at jagte Aaron Keener og sine fire løjtnanter, der alle er stygge The Division-agenter med hver deres unikke evner og udstyr. Og "unik" lader til at have været dagens ord under udviklingen af denne udvidelse, eftersom alle møderne med disse skurke er vidt forskellige både med hensyn til mekanikker samt den visuelle del. Nogle af missionerne, som du skal gennemføre (i den rækkefølge du har lyst til) for at finde hver af løjtnanterne, følger ganske vist den velkendte opskrift, men mange af dem og alle bosskamp-missionerne indeholder sjove Puzzle-sekvenser, hvis du kigger godt efter. Det giver dig mulighed for at sænke tempoet og aktivere andre dele af hjernen, hvis du bliver træt af bare at løbe rundt og skyde ting. Heldigvis er det ikke kun Puzzles, der er med til at krydre oplevelsen.

Vi spoilede bosskampen mod Theo Parnell i vores preview, så vi vil ikke spoile de andre fire her men blot sige, at ingen af bosskampene er forudsigelige eller kedelige, eftersom de alle drager fordel af de evner, du bliver belønnet med efter at have besejret dem. Dette inkluderer forskellige omgivelser, fjender og taktikker, hvilket er grunden til, at vi tvivler på, at du ikke vil finde mindst én favorit, som du vil være mere end glad for at spille igen.

Det er derfor, det er særligt skuffende, at historien stadig er lige så engagerende og mindeværdig, som det er at tælle klatterne af duelort på Manhattans gader. At lære om, hvordan de fem tidligere The Division-agenter valgte at skifte side, kunne have været fascinerende, men mange af ECHO'erne og lydfilerne føles så klodsede, at de lige så godt kunne have sagt "Vi giver dig en småkage, hvis du skifter til den onde side". Det er en af årsagerne til, at hvad der skulle have været en chokerende slutning, blot efterlod os med en apatisk "Ja da, hvorfor ikke?".

Dette er en annonce:

Det samme kan siges om vores vej gennem ti nye levels, eftersom antallet af levels er blevet hævet fra 30 til 40. Vi er måske for dumme til at forstå det, men hvorfor dog inkludere dette, når hele udstyr- og progressionssystemet er blevet genskabt og strømlinet på sådan en måde, så dit level ikke er vigtigt længere? Det nye progressionssystem, som du låser op for, når du når level 40 og har gennemført historien, er langt mere interessant, da det giver dig mulighed for at sætte point ind i et vidt system af attributter (lidt ligesom Borderlands 3's Badass Rank-system), så hvorfor ikke bare gøre det tilgængeligt med det samme, i stedet for at vi skal igennem en masse Grinding, som efterlader os med udstyr, der næsten med det samme bliver forældet? Det lugter af fyld, der har til hensigt at motivere folk, som bare vil se højere tal hurtigere.

Det er heldigvis kun meget små ridser i en ellers glimrende udvidelse. Warlords of New York tager os tilbage til en smuk by fyldt med mageløse og sjove detaljer, men alle har adgang til det. Hvad du ikke kommer til at opleve, med mindre du hoster op, er nogle virkelig fede missioner, der viser, hvor meget Massive har lyttet til os. De fleste missioner vil tage os til interessante områder fyldt med hemmeligheder og Puzzles, der venter på at blive fundet og løst, før du tager kampen op i unikke bosskampe, hvor du bliver nødt til at tilpasse dig på forskellige måder for at overleve. Lykkes det, belønnes du med elskede klassiske evner som Sticky Bomb eller nye interessante evner som Decoy. Det er dét værd, og vi har ikke en gang nævnt, at de kommende sæsoner vil inkludere nye Takes på disse tilføjelser, så vi er mere end villige til at kalde dette en skøn genoplivning. The Division 2.5 eller hvad end der ellers gør det klart for dig, at du uden tvivl bør tage med ind i Manhattan, hvis du har ventet på mere indhold, variation og/eller et mere fængende progressionssystem.

The Division 2
08 Gamereactor Danmark
8 / 10
+
Fremragende omgivelser, tonsvis af Puzzles og hemmeligheder, fede bosskampe.
-
Historien er stadig tam, ti nye levels føles bare som unødvendig fyld.
overall score
er vores samlede netværkskarakter. Hvad er din? Netværkskarakteren er et gennemsnit af alle redaktionernes individuelle karakterer

Relaterede tekster

0
The Division 2: Warlords of New YorkScore

The Division 2: Warlords of New York

ANMELDELSE. Skrevet af Eirik Hyldbakk Furu

At skulle betale for en rejse tilbage til, hvor det hele startede, er det hele værd, når miljødesignet er i top, og når bosskampene er langt mere unikke, end vi er vant til.



Indlæser mere indhold