Destiny

Destiny: Rise of Iron

The Taken King er svær at følge op på...

Year Three af Destiny bringer en anderledes stemning til denne eviggrønne MMO shooter, med et væld af story-missioner, et nyt strike og en tilbagevenden til spillets tidligere hæder med dets nye raid.

Det er tricky, måske sogar ufair at evaluere den nye Destiny expansion uden at medregne den fulde pakke. Selvom det bliver listet som DLC, på samme måde som nye maps og missioner i Call of Duty eller Star Wars Battlefront, er betydningen af det nye patrol-area, fjende typer, vendors og mange forskellige nye items og ledige quests noget som kan føles på tværs af verdenen.

Sidste år på dette tidspunkt fremstod Destiny som svagt og en smule out-of-date. Kernespillerene specielt, var på udkig efter et nyt raid, og mængden af content, som blev introduceret i The Taken King var en kæmpe tilføjelse, hvilket bragte det originale spil til skamme. The Taken King fiksede så mange af de ting som forum-krigere havde kaldt "broken", og polerede det hele med et enestående storyboard, manuskripftforfatning og et karismatisk nyt stemmeskuespil til at toppe det hele af.

Destiny
Destiny

Rise of Iron, med dets fjerne Iron Lords og guardian wolves tilgang, rammer slet ikke ligeså stærkt som rum-operaen, der blev integreret så godt i The Taken King. Der er færre. hvis nogle, innovationer, istedet er der iterationer af allerede eksisterende idéer, som virker indenfor Rise of Irons tema. Men det kan argumenteres om Bungie skal arbejde mere på spillets udmærkede grundmekanikker.
Nu handler det mere om at ekspandere på spillets lore og spidse områder af de ting, som vi allerede nyder.

I forhold til narrativet, er de fem nye hovedmissioner undervældende. Vi får gensyn med områder som The Divide og Rocketyard fra Old Russia, og Clovis Bray på Mars. Spillets gameplay er heller ikke bemærkelsesværdigt med hensyn til, hvordan det "spicer" ting op, og er for afhængigt af nuancerne fra de nyligt introducerede fjendetyper til at bringe nyt liv til kampene. De er sjove at udmanøvrere, men er ikke specielt kloge eller overraskende.

Hovedhistorien er en hurtig tour af The Iron Lords mod Devil Splicer præmisset, hvilket fortæller os nok om effekterne fra SIVA; en "selvsamlende, selvproducerende nanoteknologi", som har givet The Fallen kræfter uden for deres egen forståelse. Det er hutigt overstået, for hurtigt, med en kamp, som kun "lige" kan kvalificeres som klimatisk, og kanaliserer så mange Guardians som muligt ind i spillets nye grind.
Hvortil vi har et nyt strike, plus et modificeret (Sepkis Prime), et tættere fokus på Crucible-achievements (PvP), hvilket inkluderer det nye "borrowed" mode, og selvfølgelig det The Fallen-tematiserede raid, Wrath of the Machines. Ovenpå alt dette har vi en variation af sindssygen fra The Court of Oryx, hvilket tager form i den offentlige Plaguelands arena Archon Forge, og allerede nogle Exotic Quests, hvor du kan vinde Gjallarhorn og Khvostov 7G-0X automat-riflen.

Det sidstnævnte er fængende, men ikke vildt godt, hvis man tager længderne folk gik i Year One og Year Two for at låse op for Thorn eller Touch of Malice i betragtning. Men lad os i dette moment stoppe med at klage over Rise of Iron og fokusere på det gode.

Destiny

En ven på PSN skrev til os "Destiny er utrolig Destiny" for at opsummere sine første timer i Plaguelands og sit møde med Lord Saladin, Shiro-4 og Tyra Karn i jerntemplet. Hvilket mere eller mindre betyder, hvis du ikke har fået din portion Daily Mission, Weekly Strikes, Nightfall og Raid duties i The Taken King, er
Devil Splicer territoriet en undskyldning for at forkæle dig selv med mere af samme skuffe. Hvis du dog føler, at du er færdig med Destiny og det er på tide at bevæge sig videre, så vil Rise of Iron kæmpe med at holde dig fast, selv det nye loot taget i betragtning.

Det nye strike, The Wretched Eye, er næsten på samme niveau som The Sunless Cell i forhold til kompleksitet og frygtindgydende sidste opgør. Folk har allerede fundet en måde, hvorpå man kan "cheese" Splicer præsten Kovik, hvilket er en skam, da katten-efter-musen strategien er utrolig tilfredsstillende. Random strikes er en smule mere værd at bruge tid på med de nye SIVA variationer plus garanteret loot, hvis du er i besiddelse af en Skeleton Key...Som er en del af random loot i strikes. Og sådan fortsætter det. Vi har allerede låst op for den kappe som vi var efter.

I Crucible, det nye Supremacy mode er basalt set Kill Confirmed fra Call of Duty - opnå Crests som trofæer istedet for dog-tags ved hver elimination for at score points. Det er en klassisk game mode, som er blevet genskabt godt i Destiny. Udover PvP føles det som den samme deal fra før opdateringen. Det er en "acquired taste", det kører med 30 fps, hvor alle bebrejder andre spillere som værende OP, hvis de selv gør en dårlig indsats. Hvis du gerne vil have en mere fair kamp findes der også Private Matches til at spille isoleret med venner og bekendte. Du kan også bruge denne feature til at scout de forskellige maps for døde spøgelser, som besidder Destiny Lore til din Grimoire.

Den helt store åbenlyse mangel i Rise of Iron, hvilket var den helt store gamechange fra The Taken King, er manglen på nye underklasser. Det er stadigvæk Void, Solar og Arc, som assisterer ved raids og mixer tingene i PvP. Stort set, lige meget, hvilken aktivitet du foretrækker i Rise of Iron, så føles det meget som rutine.
Der er introduceret en lille ny modifikation ved navn Iron Lord Artifacts, hvilket giver cool perks såsom at gøre fjender til allierede, unlimited sprint og reduceret skade i Crucible. Tænk på dem som Perks i Call of Duty.

Destiny

Raidet, er i det mindste specielt og giver spilleren en undskyldning for at nå lvl 385. Det kan tilgås fra level 350, men kan overkommes fra 361 (hvor aktivitetsmarkøren ændrer sig fra rød/hard til grøn/normal), men er bedst fra 365 og op. Selvom Wrath of the Machines ikke tilbyder det samme udfordringsniveau som King's Fall, er det stadigvæk et sjovt co-op eventyr på linje med Vault of Glas; en rejse fyldt med en spooky atmosfære.

Til sidst er Rise of Iron i det hele en skuffelse, selvom det ikke er uden sine gode momenter. Det vender sig godt til den allerede ekisisterende community af spillere, giver en ny to-do liste af elementer til spillets grind, som vil optage din uge inden det genstarter sig selv. Men med mange spillere, der allerede har klaret det nye raid på rekordtider, og opnår max level i løbet af nogle få dage skyldes et system med en let udnyttelsesværdi. Det er svært at forestille sig, at mere end spillets mest dedikerede spillere stadigvæk hænger ved efter et par måneder. På en måde føles dette som slutningen på Destiny før den sande opfølger kommer. Med det sagt, er det stadigvæk en spændende rejse, som giver spiller en unik oplevelse. Destiny Fortsætter med at være et one-of-a-kind monument til det som Bungie gør bedst.

7 / 10
+
Godt nyt raid, mange små udfordringer at klare. Spændende nye gameplay-modifikationer med Iron Lord Artifacts