Disney Infinity 3.0: Play Without Limits

Gamereactor har kigget nærmere på Marvel's indtog i Disney Infinity 3.0.

Efter at have dedikeret Disney Infinity 3.0: Play Without Limits nærmest udelukkende til Star Wars, vender spillet endelig tilbage til Marvel-serien med det nye Marvel Battlegrounds Play Set. Det er en ret skøn tilføjelse, når nu der faktisk ikke kommer et fjerde spil i serien i år, da Disney gerne vil fortsætte med at udbygge det tredje kapitel. Smart valg.

Det er nemlig noget jeg personligt kan sætte pris på, fordi jeg foretrækker at lege med det grej jeg i forvejen har, og disse nye Play Sets tilføjer mere variation end nogen nogensinde kunne bede om, så der er ikke noget reelt behov for et nyt, fjerde spil. Et godt eksempel på dette er lige præcis Marvel Battlegrounds, som kan tilbyder en god gammeldags omgang tæv, i stedet for de mere avancerede åbne verdner som spillet ellers er kendt for. Faktisk ville jeg være tilbøjelig til at kalde denne udvidelse for en beat 'em up, i samme genre som Final Fight og Double Dragon, men med den fantastiske drejning, at op til fire kan spille på samme tid, og selvfølgelig mod hinanden.

Det er mindre voldeligt end de førnævnte titler, selvfølgelig. Dette Play Set hører til i samme kategori som Inside Out Play Set, fordi det tilbyder en fundamental ny måde at forstå spillet på i forhold til hovedspillet - det er denne tilgang der gør Disney Infinity-serien så unik.

Kampene kan udkæmpes både med og mod andre, og det er muligt at bruge Marvel-figurer fra både Disney Infinity 2: Marvel Super Heroes og Disney Infinity 3.0: Play Without Limits i spillet. Derfor skal du til at grave dine gamle figurer frem igen, men det er også et udvalg af karakterer, som dine medspillere kan bruge uden en figur. Det er en smart måde at få alle spillere om bord, selvom man måske ikke har et synderligt rigt udvalg af fysiske figurerer.

Det er et klog valg fra udviklernes side, fordi du kan spille op til fire spillere med eller mod hinanden, og computeren fylder selv de tomme pladser ud. For mit vedkommende nægter jeg at spille, hvis der er mere end én af karaktererne på holdet der er styret af computeren, for det er bare så meget sjovere at spille mod andre mennesker, og mine venner er desuden mere modtagelige overfor den sure strøm af fornærmelser, som jeg leverer i løbet af en kamp (jeg har det sorte bælte i trolling). Computeren er dog fuldstændig ligeglad med mine vrede udbrud, og det er ikke synderligt sjovt.

Disney Infinity 3.0: Play Without LimitsDisney Infinity 3.0: Play Without Limits

Jeg tror ikke helt at det er muligt at sammenligne Marvel Battlegrounds Play Set med Super Smash Bros for Wii U, selvom kampstrukturen, hvor fire spillere kæmper mod hinanden med berømte karakterer, er lidt derhenne af. Nej, jeg ville nok sammenligne med Power Stone, eller måske endda Tobal No. 1, hvis nogen, imod al forventning, skulle huske dem. Det er i virkeligheden bare kamp i en arena, hvor din kameravinkel foregår lidt oppefra, så du har overblik og mulighed for at justere perspektivet en smule.

Jeg kan personligt godt lide Nick Fury, som er blevet opgraderet lidt i Marvel Battlegrounds, og har nogle ekstra angreb. Det er dog også sjovt at dele tæsk ud med karakterer som Hulkbuster, Iron Man og Ultron. Hvor velbalancerede alle disse er ved vi dog ikke endnu, men fordi du altid har muligheden for at danne alliancer for at knuse lederen, ender kampene dog altid med at være ret tætte.

Det er også muligt at spille igennem en række korte eventyr i Marvel Battlegrounds, dog er disse den mindst underholdende del af den samlede pakke. Det tog mig mindre end en time at gennemspille, og jeg har intet behov for at hoppe tilbage, på trods af at der er tre sværhedsgrader. Underholdningen, selve essensen af grunden til at investere i Marvel Battlegrounds, kommer i form af multiplayer, og i denne kategori er udvidelsen fantastisk. Det er sjovt at spille, og giver en lysten til at komme med den klassiske "arh bare én runde mere". Sådan kan nætterne pludselig blive lange.

Blandt minusserne skal det nævnes, at sættet kun indeholder én ny figur (de tidligere havde to), og at dette er en nyere version af Captain America. Det føles lidt fedtet for at være helt ærlig, og for mig der allerede har en tidligere version af den samme karakter, giver det ikke så meget mening. Jeg synes at to figurer per Play Set bør være en fast regel, som Disney ikke bør bøje, og de bør også sørge for, at begge karakterer er helt nye. Dem der har købt Disney Infinity 3.0: Play Without Limits for Star Wars-delen får kun én ny karakter at lege med - det er ikke i orden.

Men hvis du har nogle af Marvel-karaktererne fra tidligere, eller er villig til at punge ud for at få nogle flere, eller bare ønsker at spille lokal multiplayer med venner, er dette en tilføjelse du virkelig bør overveje at investere i. Marvel Battlegrounds er det hele værd.

7 / 10
+
Lang holdbarhed, mange spilbare Marvel-helte, fed styring, sjovt festspil, herligt design.