Dansk
Gamereactor
nyheder
Redfall

70% af dem der arbejdede på Prey forlod Arkane under Redfall-udviklingen

Selve produktionen har ikke været nogen dans på roser, lader det til.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Det stod ret klart fra da Redfall udkom i sidste måned, at noget var gået galt under udviklingen af spillet, og det viser sig at være rigtigt. Jason Schreier har udgivet en større rapport via Bloomberg, hvor han tegner et billede af et studie, der har fået at vide de skal lave et spil der er lettere at monetarisere, men som derfra ikke rigtig fik overleveret en klar vision fra ledelsen.

Det ledte åbenbart til så megen demoralisering, at nogenlunde 70% af det hold der leverede Prey havde forladt Arkane frem imod lanceringen af Redfall.

"Morale at Arkane suffered. Veteran workers who weren't interested in developing a multiplayer game left in droves. By the end of Redfall's development, roughly 70 per cent of the Austin staff who had worked on Prey would no longer be at the company, according to people familiar as well as a Bloomberg analysis of LinkedIn and Prey's credits."

Det var angiveligt også svært for Arkane at hive nyt talent, eftersom at de ikke kunne fortælle præcis hvad de arbejdede på, så var de fleste ansøgere sjovt nok kun interesserede i at udvikle et nyt klassisk Arkane singleplayer-spil.

"Since Redfall wasn't yet announced, the studio couldn't describe its details to prospective employees — a predicament that exacerbated the staffing issues, sources familiar with the process said. Arkane wanted to hire recruits with experience on multiplayer shooters, but the people who applied were by and large looking to work on single-player immersive sims."

Sikke en redelighed.

Redfall

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold