Dansk
Gamereactor
artikler
Far Cry 4

11 ting du skal vide om Far Cry 4

Fra hvordan du spiller co-op uden et eksemplar af spillet, til om holdet kan lave et bedre Blood Dragon, her er alt du skal vide om det næste Far Cry.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Under E3 hev vi fat i Far Cry 4's creative director Alex Hutchinson for at høre alt om det nyligt annoncerede skydespil, der udkommer i november. Her er alt hvad du skal vide, direkte fra manden selv.

1. Sådan inviterer du venner til at spille med, selvom de ikke selv har et eksemplar af Far Cry 4.

"Med en stor serie, især en der har været i gang længe, vil der være folk, der elsker dig, og folk der har hørt om det, men ikke er interesserede mere. Så hvad er den bedste måde at få spillet ud i folks hænder? Vi har fået den her ide, vi kalder Keys for Kyrat.

"Når du køber spillet på en Sony-platform, kan du give en af de nøgler til en ven, og når du er online, kan de spille sammen med dig. Det er ret simpelt; du skal bare hente klienten, og når din ven (der har det fulde spil) så er online, kan han invitere dig ind i sit spil. I kan ride på elefanter, flyve rundt i helikoptere, indtage fæstninger, rydde verdenen som en del af hans singleplayer-oplevelse. Når han så går offline, må du træffe et valg: punger du ud for spillet, eller giver du slip på det? Forhåbentlig har du haft det sjovt nok til at give os en chance".

Dette er en annonce:

2. Keys for Kyrat er ikke begrænset til en bestemt mission eller lokation, men har en tidsgrænse.

"Faktisk er det mere teknisk komplekst at begrænse spilleren til ét sted, og en del af det sjove er jo at gøre hvad man vil. Så det lod til at gå imod det, vi prøvede at opnå med spillet, at begrænse det... Der kommer nok til at være en tidsgrænse, men vi er stadig ved at regne ud hvad den skal være. Den bliver gavmild nok til at give dig en stor smagsprøve."

3. Bare fordi du er i bjergene, går alt ikke op eller ned.

"Der er masser af klipper og rigeligt med bjerge. Denne gang befinder man sig i en dal, frem for en ø. Så den er omringet med bjerge, man ikke kan passere. Der er masser af bjergkæder mellem de vægge, så du kommer til at bruge meget tid med at bevæge dig op og ned, men der er stadig masser af skove, søer og flodløb, og så videre. Der er masser af traditionel navigeringen".

Dette er en annonce:

4. Du får vingedragten senere i spillet, men hvad vej du vil er altid op til dig.

"Det er lidt sært, for vi har jo også hanggliders, gribekloen til at hive dig selv op med, og vi har en masse måder at traversere gennem omgivelserne - som Buzzeren, gyrokopteren, så det er lidt sært at introducere folk for nye ting og lade dem vælge mellem de to, eller bruge den mere effektive metode. Du finder hanggliderne tidligt, og vi indfører gribekloen ret hurtigt. Der går lidt tid før du får vingedragten og Buzzeren, men det vil stadig være forholdsvist tidligt".

Far Cry 4

5. Modstanderen Pagan Min "befinder sig ikke i samme univers" som alle andre.

"På udviklingsholdet er der et bredt ønske om at sikre, at vi ikke bare er en grå og brun militær-shooter. Vi er et af de få skydespil, der kan være lidt mere eksotisk, lidt mere langt ude. Så der er en trang til at løbe nogle risici, at prøve noget anderledes. Og vi ville have en figur, der var frisk. Så for mig var det vigtigste ikke, at han var tosset - og vi betragter ham ikke som sindssyg - han er bare så fjern med al sin rigdom og magt, at han knapt nok befinder sig i samme univers som os andre. Jeg ville have en figur, der inviterede dig ind i sin verden og ville være din ven. At han ikke bare viftede med knytnæver og truede med at dræbe dig. Dét spil har jeg spillet hundrede gange. Så det vigtigste var at lave en figur, der var mindeværdig og skabte en anderledes stemning. Han siger, "nu skal vi fandme lave rav i den!", og du tænker, "øeh... okay?"

6. Hovedpersonen Ajay Ghales tilbagevenden bliver som en klasse-reunion.

"Der er noget historie der, og det er svært at komme ind på uden at spoile noget. Men du er født i Kyrat. Du stammer fra det her land, men er opvokset i udlandet. Nu er du på vej tilbage. Der er masser af folk her, der kender dig eller kender til dig. Men du ved ikke så meget om dem. Vi ville skabe den her stemning af at være på udebane. Det er som en klassegenforening, og der er en fyr der fortæller dig om en fest, I var til for tyve år siden, og du kan ikke huske noget af det".

7. Omgivelserne er valgt på baggrund af Hutchinsons rejseoplevelser. Måske.

"Jeg er australier, og alle fra Australien, der har været på ferie, har været gennem Sydøstasien, og der findes nogle farlige områder, og sidder du på den forkerte bus og er på vej i den forkerte retning, er der altid det der lille element af frygt. Vi udvidede på den ide; du er på ferie, og du drejer den forkerte vej et par gange, og pludselig er alting på vej ud af kontrol... og du vælger at blive. Hvad ville der ske? Det er en relativt simpel ramme, med plads til nogle overraskelser og twists.

8. Holdet vil tage det bedste fra serien videre med sig.

"Det er svært, for når du har ramt en succes, er der to faldgruber: enten at lave nøjagtigt det samme igen, eller at lave alting om. Vi prøver at finde ud af hvilke områder, vi vil beholde, og en af dem er helt bestemt ideen om, at spilverdenen har de her små lommer af udfordringer, som du kan tilgå fra hvilken som helst vinkel, gøre som du har lyst til og selv regne den ud... De er rigtig sjove. Så den struktur vil vi gerne beholde, men samtidig vil vi sikre at det er en unik udfordring, og vi har skruet dem et tak op".

9. Spillet har været to år undervejs, når det udkommer.

"Udviklingen vil have varet to år, når vi er færdige. Det er en god, sund udviklingscyklus, når man allerede har lavet et solidt spil. 80 procent af holdet kørte direkte på fra Far Cry 3. Jeg kom fra Assassin's Creed III, og så arbejdede vi på noget ved siden af et stykke tid, og brugte så en del tid på at drikke øl med Dan Hay. Han fortalte at jeg ville blive fucked, og nu er vi så her.

10. Håb ikke på et Blood Dragon II - håb på noget bedre i stedet.

"Vi bliver hele tiden spurgt om en efterfølger til Blood Dragon, og det eneste konsekvente faktum for Far Cry er, at vi bliver ved med at prøve at overraske. Så jeg er sikker på at vi finder på noget. Det bliver måske ikke Blood Dragon II. Det bliver det nok ikke. Lavede vi det, ville det ikke overraske. Det bliver et eller andet langt ude.

11. Se hvordan de forskellige spillestile fungerer.

Vi optog to forskellige gennemspilninger af E3-demoen, hvor vi erobrede en af Kyrats fæstninger på to meget forskellige måder. Se dem begge nedenfor. Og du kan se hele interviewet med Hutchinson her.

HQ

Relaterede tekster

0
Far Cry 4: Overrun DLC - Livestream Replay

Far Cry 4: Overrun DLC - Livestream Replay

NYHED. Skrevet af Lee West

Vi tog turen i Ubisofts Far Cry 4 med den nyligt udgivne Overrun-pakke. Er du gået glip af DLC-udgivelsen, så kan du få styr på indholdet lige her. Ubisofts Far Cry 4...



Indlæser mere indhold